14:08

1403/02/09

امام جمعه پردیسان: برای حمایت از فلسطین اقدامات جدی‌تر لازم است/ رئیس جمهور مسئولانی که حرف‌های هنجارشکنانه به زبان می‌آورند را از دولت حذف کند

حجت الاسلام و المسلمین حامدی گفت: اتفاقاتی در جهان اسلام برای حمایت از غزه رخ داده اما کافی نیست. برخی حضرات آیات اجازۀ مصرف ثلث سهم امام را برای کمک به غزه را داده‌اند. مردم یمن و اردن و مصر قیام‌ کرده‌اند. این‌ها مایۀ دل‌گرمی است اما کافی نیست، حمایت حامیان اسرائیل را ببینید که چگونه به میدان می‌آیند. فلسطینی‌ها در مقابل کفار مشغول جنگ هستند و ما نمی‌توانیم تنها به شعار و تجمع بسنده کنیم.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ با برشمردن اوصاف متقین در بیان امیرالمؤمنین علیه السلام گفت: متقین شب‌ها را بیم‌ناک سپری می‌کنند و صبح‌ها را خوشحال آغاز می‌کنند. علت این است که از غفلت می‌هراسند و از اینکه فضل و رحمت خدا به آن‌ها رسیده است خوشحال هستند. متقین بین خوف و رجا وضعیتی بینابین دارند. غفلت یکی از گناهانی است که به شدت ما را از آن بر حذر داشته‌اند. قرآن تصریح دارد که غفلت انسان را به جهنم سوق می‌دهد.

وی افزود: اگر انسان آخرت را فراموش کند دیگر آمادگی برای آن پیدا نمی‌کند و نتیجۀ آن دوزخ خواهد بود. غافلان طبق مواعظ حضرت لقمان سه علامت‌ دارند که عبارتند از: سهو و خطای از روی نادانی، لهو و سرگرمی و نسیان و فراموشی. مال و ثروت، قدرت، جوانی، سرگرمی‌های ناسالم، سلامت، دوستان ناباب، عبادت بدون تفکر، پرخوری، آرزوهای دور و دراز و حتی علم عواملی هستند که غفلت می‌آورند. چه خوب است که بیداری ما از غفلت در همین دنیا باشد نه در قیامت. آنجا دیگر بیدار شدن ثمری ندارد.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه همۀ اصول دکترین دفاعی صهیونیست‌ها در این عملیات طوفان الاقصی در هم شکسته شد گفت: باید مراقب مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها باشیم. آن‌ها امیدی به میدان ندارند، لذا دنبال این حربه رفته‌اند. مقام معظم رهبری فرمودند هیچکس نمی‌تواند از این هیولای دیو سیرت چهره‌ای مظلوم بسازد.

وی بیان کرد: در غزه اتفاقات عجیب و غریبی دارد می‌افتد. تاکنون بیش از 6 هزار بمب در یک باریکه ریخته‌اند. اما محاسبۀ رژیم صهیونیستی غلط است و سران آن‌ها باید بدانند که این کارها بلای بزرگ‌تری به سرشان می‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی افزود: اتفاقاتی در جهان اسلام برای حمایت از غزه رخ داده اما کافی نیست. برخی حضرات آیات اجازۀ مصرف ثلث سهم امام را برای کمک به غزه را داده‌اند. مردم یمن و اردن و مصر قیام‌ کرده‌اند. این‌ها مایۀ دل‌گرمی است اما کافی نیست، حمایت حامیان اسرائیل را ببینید که چگونه به میدان می‌آیند. فلسطینی‌ها در مقابل کفار مشغول جنگ هستند و ما نمی‌توانیم تنها به شعار و تجمع بسنده کنیم. حمایت‌های مالی لازم است، باید اعلام آمادگی برای حضور میدانی در آن منطقه کنیم. این یکی از واهمه‌های صهیونیست‌ها است که مبادا جبهۀ جدیدی به رویشان باز شود. حداقل تهدیدش را می‌شود گفت. مانند تهدید قطر به قطع گاز جهان و تهدید پاکستان به حمله به اسرائیل، ما هم باید از آن‌ها حمایت داشته باشیم. باید منافع خاندان‌ها و شرکت‌های صهیونیست را تهدید کنیم چون بانی این غدۀ سرطانی هستند. دنیا باید این‌ها را تحریم کند. این اقدامات قابلیت عملیاتی شدن را دارد.

وی با انتقاد از مواضع معاون فرهنگی وزیر علوم مبنی بر برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی گفت: می‌خواهند با برگزاری اردوی مختلط امیدآفرینی کنند! امید به چی؟ نمی‌دانیم. رهبری به صراحت از این برنامه‌ها نهی کرده‌اند، این اختلاط‌ها ضرر می‌زند و دل‌ها را خراب می‌کند. این خلاف تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مسئولی به خودش جرئت بدهد این حرف‌ها را به زبان بیاورد. بعد هم تکذیب کردند. اما تمام شد؟ خیر، هر از چندگاهی از مسئولین فرمایشاتی صادر می‌شود و بعد هم تکذیب می‌شود. کمترین ضرر این مسئله تشویش اذهان عمومی است. وزیری از قبول اف ای تی اف خبر می‌دهد و بعد تکذیب می‌کند، وزیر دیگری ماجرای آن دفاعیه در دانشگاه تهران را تکذیب می‌کند، اما فیلمش بیرون می‌آید! در همین دولت مسئولی از اجرای سند ۲۰۳۰ با تحفظ صحبت می‌کند، اما تکذیب می‌شود. نکند این‌ها می‌خواهند میزان حساسیت جامعه را بسنجند؟ ما به شدت نسبت به رعایت مسائل دینی حساسیم و این حرف‌ها را بر نمی‌تابیم. رئیس‌جمهور باید این افراد را از دولت حذف کند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه برگزاری راهپیمایی در مناسبت‌های مختلف از مطالبات مردم پردیسان است تأکید کرد: ما می‌خواهیم راهپیمایی کنیم و علنی به میدان بیاییم. تجمع کافی نیست، این منطقه این بضاعت و کشش را دارد که راهپیمایی برگزار کند. این مطالبۀ ما از فرماندار محترم است که ورود جدی کنند و با فراهم کردن تدابیر این اتفاق در این منطقه هم بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.