02:53

1403/02/13

امام جمعه پردیسان: تعرض به بانوی آمر به معروف جنایت علیه انسانیت است/مردم شیراز دست متعرضین به نوامیس را بشکنند

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ با اشاره به علامات متقین در بیان امیر مؤمنان علیه السلام، قوت در دین، نرم‌خویی و قاطعیت را از جمله خصوصیات متقین دانستند و گفتند: متقین در دستورات دین ثابت‌قدم‌اند و تمام نیروی خودشان را در مسیر حفظ دین و عمل به برنامه‌های دین به کار گرفته‌اند. آنها دین‌فروش نیستند و هبچ حقی را پایمال نمیکنند. امرور بازار دین‌فروشی داغ است، اما متقین بر حفظ دین استوارند. بنی اسرائیل جرأت و قوت و جسارت خود را در دین از دست داده بودند و خداوند به آنها خطاب میکند که در دین خود پابرجا بمانید. با توجه به شرایط امروز، این سفارش برای ما هم صدق میکند.

حجت الاسلام حامدی افزود: نرم‌خویی مؤمن مبتنی بر ارزش‌هاست نه اینکه مؤمن در برابر هر طرز فکری نرم‌خو و لطیف باشد. ملاطفت مؤمن مبتنی بر قاطعیت است. رمز موفقیت پیامبر نیز همین نرم‌خویی ایشان بود.

خطیب پردیسان با اشاره به اینکه لایحه جدید حمایت از حجاب و عفاف همچنان دارای اشکالات و ایراداتی است تأکید کرد: باید این اشکالات را به نمایندگان ارجاع دهیم تا یک لایحه جامع در این حوزه به رأی گذاشته شود. نمایندگان باید توجه کنند که حجاب شهید داده است. این شهیدان شاهد و ناظر اعمال ما هستند. باید به این جهت توجه کنید که این شاهدان در روز قیامت از ما بازخواست خواهند کرد.

وی ضمن محکومیت تعرض به بانوی آمر به معروف در شیراز گفت: اگر پارسال کسی که چادر از سر ناموس ما کشید به درستی تنبیه می‌کردیم امروز شاهد چنین اتفاقی نبودیم. این نتیجه تساهل و تسامح مسئولان است که باید پاسخگوی آن باشند. تا وقتی بعضی از عزیزان فراجا و برخی قضات محترم چنین مواردی را در حد یک درگیری معمولی و شخصی بین دو طرف می‌بینند و دعوت به صلح و سازش میکنند، تا زمانی که منطق این است وضعیت بدتر از این هم خواهد شد. هم از دستگاه قضا و هم از نیروهای فراجا مطالبه تغییر جدی این رویکرد را داریم. وقتی شخصی به تکلیف قانونی و شرعی خود عمل میکند چه معنی دارد که قضیه را در حد یک دعوای شخصی ببینیم؟ مگر آمر به معروف با کسی دعوای شخصی دارد؟

خطیب جمعه پردیسان هشدار داد: یک چنین آدم‌هایی چطور جذب فراجا شده‌اند؟ ما چطور میتوانیم اطمینان کنیم؟ حتی انتساب چنین آدم‌هایی به مجموعه فراجا خیلی شأن کار را پایین می‌آورد.

وی تأکید کرد: قاطعیت، سرعت و شدت مجازات و اطلاع‌رسانی به موقع مورد مطالبه ملت شریف ایران است. شدت مجازات یعنی ضرب و شتم خانم آمر به معروف توسط آن نامرد بی‌همه‌چیز علاوه بر اینکه مقابله با اسلام و احکام اسلامی است، جنایت علیه انسانیت و جوانمردی و هویت ایرانی است. در فرهنگ ما دست بلند کردن روی زن تنها و بی‌دفاع، اوج رذالت و بی‌شرفی و نامردی است و مرتکب آن خارج از انسانیت و مردانگی شمرده می‌شود، لذا باید مجازاتی در حد این جنایت در نظر گرفته شود.

وی از مردم شیراز درخواست کرد: مردم باغیرت و باشرافت شیراز باید یک چنین آدمی را رسوا و انگشت‌نما کنند. باید همه بشناسند که این فقط شکل ظاهری‌اش به جنس مذکر می خورد و شخصی بی‌غیرت و بی‌آبرو است، با هر وسیله‌ای که از دستشان برمی‌آید، نشان دهند که هنوز هستند کسانی که دست متعرضان به نوامیس را قلم کنند و بشکنند.

وی با هشدار نسبت به بی‌برنامگی نسبت به کشت محصولات کشاورزی گفت: بنا بود این بی‌برنامگی‌ها را دولت جدید جمع کند. این‌ها در حد یک ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی است، باید برنامه به دست تولیدکننده بدهید، اما رها کرده‌اید و در وقت عرضه قیمت می‌گذارید‌ و کشاورز هم میگوید قیمت، قیمت تمام‌شده من نیست. توقع ما از مسئولان این است که در این موارد که داخلی است و به تحریم مربوط نیست کوتاهی نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.