15:40

1403/02/08

امام جمعه پردیسان: حمله تروریستی کرمان ناشی از استیصال دشمن است

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با بیان اینکه در هم شکستن اقتدار نظام، ایجاد شبهه ناکارآمدی در فضای روانی کشور، امنیتی کردن فضای کشور در آستانه انتخابات، سرپوش گذاشتن بر شکست استکبار در مواجهه با نظام اسلامی، و بحران‌زایی از اهداف این عملیات تروریستی است گفت: این شهادت‌ها بازتاب شکست‌های سخت واردشده بر پیکره استکبار است. این حادثه ناشی از قدرت عملیاتی دشمن نیست، حاصل استیصال و سردرگمی و ضعف است. یک‌ جور باید سرپوش گذاشته شود تا حواس‌ها منحرف شود.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در ادامه بحث اوصاف متقین در کلام امیرالمؤمنین گفت: متقین اگر در میان غافلان و یا ذاکران باشند، همواره ذاکر و به یاد خدا هستند. متقین غفلت نمی‌کنند. مهم‌ترین بخش آن، جایی است که میان غافلان هستند. انسان جایی باشد که همه بی‌توجه به خدا هستند، اما او به یاد خدا باشد. انسان‌های ذاکر که به یاد خدا هستند به منزله مجاهدان و مقاتلان هستند در بین فراریان از جنگ. البته در زمان ما منطق غالب غیر از این است. عده‌ای این مثل معروف را سرلوحه قرار داده‌اند که خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت باش. این خلاف دستور دین ماست. خروجی این تفکر این است که شخص از متدینین است، اما وقتی در جمع غافلان و مجالس لهو و لعب قرار می‌گیرد در زمره غافلین می‌شود.

وی افزود: همراهی با غافلان غلط است. شما در مسیر حق ثابت‌قدم بمان، ولو تنها باشی و کسی همراهت نباشد. نباید از قلت اهل حق واهمه داشته باشیم. به عارفی گفتند فلانی روی آب راه می‌رود. عارف گفت کار مهمی نیست، وزغ هم روی آب راه می‌رود. گفتند در هوا می‌پرد، گفت مگس هم در هوا می‌پرد. گفتند این آقا در چشم‌به‌هم‌زدنی از این شهر به شهر دیگر می‌رود. گفت ابلیس هم در یک نفس از شرق به غرب می‌رود. این‌ها مهم نیست، مهم این است که انسان در بین غافلان زندگی کند و با آن‌ها حشر و نشر داشته باشد، اما ذاکر و به یاد خدا باشد. این مهم است. روایت است که امیر مؤمنین فرمود ای بندگان دنیا، روزتان را به دنیا مشغولید و شب را هم به استراحت می‌گذرانید. پس چه زمانی به فکر آخرت و معاد هستید؟

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات غفلت این است که غافل با شیطان هم‌نشین می‌شود. پس اینجا اهمیت این ویژگی را درک می‌کنیم.

وی انتقام شکست اغتشاشات، انتقام شکست داعش توسط شهید سلیمانی، رهایی رژیم صهیونیستی از فشار شکست را از جمله انگیزه‌های پشت پرده حمله تروریستی کرمان دانست و گفت: این دفعه داعش با تاخیر حمله را به عهده گرفت و واشنگتن هم عجولانه اعلام کرد که ما در این حادثه نقشی نداریم. اما تجربه نشان می‌دهد چنین عملیات وحشیانه زیر نظر آمریکا و اسرائیل است. این‌ها علت‌العلل تمام حوادث تروریستی در منطقه ما هستند. ما با شعار مرگ بر آمریکا از این جنایت اعلام انزجار می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با بیان اینکه در هم شکستن اقتدار نظام، ایجاد شبهه ناکارآمدی در فضای روانی کشور، امنیتی کردن فضای کشور در آستانه انتخابات، سرپوش گذاشتن بر شکست استکبار در مواجهه با نظام اسلامی، و بحران‌زایی از اهداف این عملیات تروریستی است گفت: این شهادت‌ها بازتاب شکست‌های سخت واردشده بر پیکره استکبار است. این حادثه ناشی از قدرت عملیاتی دشمن نیست، حاصل استیصال و سردرگمی و ضعف است. یک‌ جور باید سرپوش گذاشته شود تا حواس‌ها منحرف شود.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند چه دست‌های آلوده به خون و چه مغزهای مفسد از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و این کار پاسخ سختی در پی دارد. با توجه به این فرمایش و تأکید فرمانده سپاه، انتقام از عاملان و آمران این عملیات وحشیانه قطعی، در وقت مقتضی و به شکل سخت خواهد بود.

امام جمعه پردیسان با اشاره به سالگرد توطئه کشف حجاب در زمان رضاخان گفت: این اوج سیاست‌های پهلوی اول در مبارزه با فرهنگ اسلامی ایرانی بود. سوال امروز این است که آیا نظام سلطه سیاست‌های فرهنگ‌ستیزانه خود را رها کرده؟ دنبال این برنامه‌ها نبوده؟ بعد از انقلاب و جنگ سخت، جنگ نرم شروع شد و‌ در جنگ نرم علیرغم تمام هشدارهای حضرت آقا دولت‌های پنجم و ششم کاملاً بی‌توجه بودند. در دولت‌های هفتم و هشتم سیاست پنهانشان رسماً ضدیت با عفاف و حجاب بود. دولت نهم و دهم مبتلا به لیبرالیسم فرهنگی شدند و خطر را احساس نکردند. دچلت یازدهم و دوازدهم که دولت اجرای سند ننگین ۲۰۳۰ بود و نه فقط با حجاب، بلکه با دیگر مسائل دینی ضدیت داشتند. در دولت سیزدهم هم دشمن موضوع حجاب را مورد هجمه قرار داد و سر فرصت این سیاست را با محوریت بهایی‌ها و فمنیست‌های فعال اجرا کند. هنر مبتذل هم در مقابل دیدگان مسئولین فرهنگی به این‌ها کمک کرد. ما در این دولت‌های با شعار مختلف فرقی ندیدیم. هیچکدام در قضیه حجاب کاری نکردند. مسئولین خودشان را به خواب زدند. از کسانی که دم از کار فرهنگی می‌زنند، اگر مطالبه کنید یک نمونه کار فرهنگی هم نمی‌توانند مثال بزنند.

وی هشدار داد: در آستانه انتخابات قرار داریم و حواستان باشد که افراد باید برنامه‌شان را برای مسائل فرهنگی و اقتصادی ارائه دهند، نه اینکه کلی‌گویی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.