22:19

1403/02/08

امام جمعه پردیسان: سقوط تدریجی رژیم صهیونیستی نتیجۀ قدرت نرم جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین حامدی گفت: ما از بدو انقلاب محکم پای فلسطین ایستادیم و در حالی که سران عرب به فلسطین پشت کرده بودند، ایران به تنهایی با رهبری حکیمش قدم به قدم پازل نابودی اسرائیل را تکمیل کرد. مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیست ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اما برخی باور نکردند. امروز باورپذیر شده است. این قدرت نرم جمهوری اسلامی است که در برابر دیدگان همه قرار دارد.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه پردیسان در ادامۀ شرح خطبۀ همام از امیر مؤمنان علی علیه‌السلام، محروم کردن نفس از خواسته‌هایش را از اوصاف متقین برشمرد و گفت: متقین پیوسته با نفس خود مقابله و مبارزه می‌کنند. وقتی نفس دوست ندارد پای کار بیاید، او را از آنچه که دوست دارد محروم می‌کنند. بزرگ‌ترین دشمن انسان نفس است. هم پیامبر صلوات الله علیه و هم امیرمومنان علیه‌السلام هر دو مبارزه با نفس را تعبیر به جهاد اکبر کرده‌اند.

وی افزود: مرحوم امام در باب خطر غفلت از اصلاح نفس گفته‌اند منشأ شقاوت‌ها و حجاب‌ها و احتجاب‌ها از عدم تزکیۀ نفس است و این امر به خاموشی نور فطرت و محبت الهی می‌انجامد و باعث عداوت نسبت به مردان حق می‌شود. بیان ایشان این است که اگر از دشمنی با نفس غفلت کنیم گرفتار خلود در عذاب الهی می‌شویم. اما اگر انسان با نفس خود مخالفت کند و از هوی و هوس منع نماید، پاداش آن ورود در بهشت است.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه توقف روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از برکات عملیات طوفان الاقصی است گفت: امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که نتیجۀ سازش و عدم مقاومت از دست رفتن ذره ذرۀ سرزمین فلسطین است. اما ما از بدو انقلاب محکم پای فلسطین ایستادیم و در حالی که سران عرب به فلسطین پشت کرده بودند، ایران به تنهایی با رهبری حکیمش قدم به قدم پازل نابودی اسرائیل را تکمیل کرد. مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیست ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اما برخی باور نکردند. امروز باورپذیر شده است. این قدرت نرم جمهوری اسلامی است که در برابر دیدگان همه قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با بیان اینکه رسیدگی دقیق و حساس و لحاظ کردن مسائل دو سه سال اخیر در تأیید صلاحیت‌ها مطالبۀ موجود از شورای نگهبان است گفت: از بین نمایندگان کسانی را داشتیم که در اغتشاشات آب به آسیاب دشمن ریختند. می‌شود صلاحیت داد به چنین آدمی؟ می‌شود کسانی که ساکت بودند را تأیید صلاحیت کرد؟ برخی مسائل مثل تعصب داشتن نسبت به مسائل شرعی و عفاف و حجاب، عملکردشان در جایگاه‌ها و ترک فعل‌ها باید لحاظ شود. ذره‌ای نباید مماشات به خرج دهند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان علی‌وردی و عجمیان گفت: شهدای امنیت مقدس‌ترین شهدا هستند، زیرا فدای تحقق نعمت عظیم امنیت شدند که مهم‌ترین پیش‌نیاز نظام توحیدی است. امنیت نباشد هیچ چیز نیست.

امام جمعه پردیسان با گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهید حسین فهمیده گفت: دشمنان از نام این شهید می‌هراسند و به نوعی دارند این شهید را بایکوت می‌کنند. چرا به انکار این مسئله رو آورده‌اند؟ چون طعم تلخی از این اسطوره شدن را چشیده‌اند و نمی‌خواهند این اتفاق تکرار شود. نمونۀ لبنانی آن شهید احمد قصیر است که باب عملیات استشهادی را باز کرد. نباید از نوجوانان غفلت کنیم، باید به این قشر توجه داشته باشیم و جامعه‌پردازی را از مدارس آغاز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.