17:37

1403/02/08

امام جمعه پردیسان: عاملان فساد سه میلیارد دلاری باید محاکمه شده و به اشد مجازات برسند

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه کم‌خوری از جمله اوصاف متقین در بیان امیر مؤمنان علیه السلام است گفتند: رسول خدا صلی الله علیه و آله به طبیب یهودی که از مریض نشدن مسلمین تعجب کرده بود فرمودند دستور دین این است که مسلمانان تا گرسنه نشده‌اند دست به غذا نبرند و قبل از اینکه سیر شوند از سر سفره بلند شوند. به این علت است که در بین مسلمانان بیماری سراغ کسی نمی‌رود. سقراط حکیم می‌گوید خوردن برای زنده ماندن است، اما زنده ماندن برای خوردن نیست، خوردن نباید به تفریح تبدیل شود، اما امروز رویۀ ما عوض شده است. پیامبر فرمود تمام بیماری‌ها از معده ناشی می‌شود. پرهیز از پرخوری رأس تمام دواهاست و باعث صحت و سلامت است.

وی افزود: نشانۀ دیگر متقین آسان‌گیر بودن است. متقین راحت می‌گیرند و راحت زندگی می‌کنند. در حساب و کتاب‌ها آسان‌گیر هستند و سهل و آسان می‌گیرند. امروز این موضوع به غلط رایج شده این است که حق گرفتنی است، در حالیکه حق خیلی جاها گذشتنی است. اگر بنا باشد تمام حق را همه‌جا مطالبه کنیم، پس جای گذشت کجاست؟ امام صادق علیه السلام می‌فرمایند اگر در حسابرسی سخت‌گیری کردی دیگر انتظار راحت گرفتن در حسابرسی از سوی خدا را نداشته باش.

امام جمعه پردیسان با اشاره به آغاز دور جدید حملات صهیونیست‌ها به غزه گفت: قرائن موجود نشان از این دارد که آنها سیاست جابه‌جایی و آوارگی فلسطینی‌ها را دنبال می‌کنند. مردم فلسطین هم این را خوب فهمیده‌اند، به همین دلیل با این همه جنایت ایستادگی کرده‌اند. اعلام شده در هر کیلومتر مربع غزه ۵۰ تن مواد منفجره ریخته‌اند که خیلی وحشتناک است. اما این مردم مظلوم و مقتدر دست صهیونیست‌ها را خوانده‌اند و با این ایستادگی قطعا پیروزی غزه تحقق خواهد یافت.

وی افزود: اگر پویش تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی خوب اجرا شود ضربۀ بزرگی به پیکرۀ این رژیم خواهد بود. اما دنیا و همۀ ما از یک جا غفلت کرده‌ایم و آن شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه‌ها به شدت پول‌ساز است. با هر کلیک در آنجا یک پولی به حساب این‌ها واریز می‌شود. ما برای محکوم کردن اسرائیل داریم در آنجا فعالیت می‌کنیم اما حواسمان نیست که با همان فعالیت داریم پول به جیب این رژیم می‌ریزیم. استفاده از این فضاها تأیید همین رژیم منحوس است.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه در نتیجهٔ عملیات طوفان الاقصی طرح خاورمیانۀ جدید شکست خورد گفت: این عملیات هندسۀ نظم جهانی و پایه‌های قدرت غربی‌ها را سست کرد. طرح محو فلسطین از نقشه بعد از این عملیات دچار شکست شد. بحث همه‌پرسی که باید بین فلسطینیان برگزار شود اگر رقم بخورد آخرین تیر بر پیکرۀ رژیم صهیونیستی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی پرتاب کپسول زیستی ایرانی به فضا را گامی در راستای تحقق نقشۀ راه اعزام انسان به فضا دانست و گفت: این کار و پرتاب کپسولی به ارتفاع ۱۳۰ کیلومتری زمین اتفاق مبارکی بود که آن را به عموم ملت تبریک عرض می‌کنیم.

خطیب پردیسان با اشاره به وقوع فساد بزرگ ۳ میلیارد دلاری در یک شرکت وادرکنندۀ چای گفت: همه جای این اتفاق عجیب است. تمام این موارد، هم مبلغش، هم شرکتش، هم زمانش همه عجیب است. فساد کم و زیادش در شأن نظام نیست و باعث کاهش اعتماد عمومی و سرمایۀ اجتماعی نظام می‌شود. نحوۀ مواجهه با فساد هم به شدت مهم است. دولت سیزدهم همتش را صرف کشف و مقابله با فساد کرده است. رییس جمهور در جمع دانشجویان گفتند خود دولت مدیران متخلف را برکنار کرده، اما از سال ۹۸ تا ۴۰۱ که این تخلف در جریان بوده و در دولت سیزدهم هم ادامه یافته آیا مورد توجه قرار گرفته؟ همۀ کسانی که همراهی و مشارکت کردند مورد برخورد قرار گرفته‌اند؟ ما از دستگاه قضایی می‌خواهیم عاملان این فساد کم‌نظیر را محاکمه و به اشد مجازات برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.