04:48

1403/02/09

امام جمعه پردیسان: عملیات یمنی‌ها علیه منافع صهیونیست‌ها لبیک به فرمان رهبری بود

حجت الاسلام و المسلمین حامدی در خصوص شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه گفت: توقیف کشتی تجاری اسرائیلی از سوی یمنی‌ها اتفاقی بزرگ، مبارک، راهبردی و لبیکی به فرمان حضرت آقا بود. ۹۵ درصد تجارت اسرائیل از دریا انجام می‌شود که این راه مهم و استراتژیک با برگ برنده‌ای که مقاومت رو کرد از آنها گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۳ آذرماه ۱۴۰۲ با برشمردن دو ویژگی خشوع قلبی و قناعت از جمله ویژ‌گی‌های متقین در نهج البلاغه گفت: شخص متقی در مرعی و منظر و خلوت و جلوت مراقب خودش است. او اهل اعمال نیک و تفکر در روز قیامت و مناجات با خدا است. متقی اهل قناعت است، یعنی راضی بودن به کم و کفاف حتی به کمتر از ضرورت. این مرتبه مرتبه دوم و اعلای قناعت است که سبب روحیه ایثار و ازخودگذشتگی می‌شود. کسی که به کمتر از ضروری هم راضی می‌شود خواه ناخواه چنین فردی اهل ایثار خواهد بود.

وی افزود: امیر مؤمنان علیه السلام قناعت را سرمایه تمام‌نشدنی معرفی می‌کند. به واسطه قناعت است که بی‌نیاز می‌شویم. امام رضا علیه السلام قناعت را از عوامل پنج‌گانه زندگی خوب و خوش و بالذت می‌داند. این پنج عامل که بدون آن زندگی لذتی ندارد عبارت‌اند از: صحت و سلامتی، امنیت، غنی و بی‌نیازی، قناعت و همسر همراه و موافق. این‌ها باعث لذت زندگی است.

امام جمعه پردیسان در خصوص ثمرات قناعت گفت: بر قناعت ثمرات متعددی مترتب است که یکی از آن‌ها عزت است. انسان قانع آزاده است و حریت دارد، غنی دارد، دین او سالم می‌ماند، زندگی او خوش است و رضایت خداوند را جلب می‌کند. کسی که به روزی کم قانع باشد، خدا هم از عمل کم او راضی می‌شود. اما چگونه این ویژگی را ایجاد کنیم؟ باید در قدرت و توانایی، به افراد پایین‌تر خودمان نگاه کنیم، نه به بالاتر از خودمان. این ما را به رزق و روزی قانع‌تر می‌کند. نقطه مقابل قناعت طمع است که انسان طمع‌کار در دنیا و آخرت ذلیل و همیشه برده و بنده است.

وی با بیان اینکه اصل امامت و ولایت آنقدر مهم است که حضرت زهرا علیهاالسلام جانشان را در این راه فدا کردند گفت: این بانو بهانه خلقت جهان است، اما جانش را در راه معرفی و دفاع از امام زمانش تقدیم می‌کند. سینه‌اش مجروح می‌شود، فرزندش سقط می‌شود، اما باز دست از حمایت امام زمانش بر نمی‌دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی در خصوص شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه گفت: توقیف کشتی تجاری اسرائیلی از سوی یمنی‌ها اتفاقی بزرگ، مبارک، راهبردی و لبیکی به فرمان حضرت آقا بود. ۹۵ درصد تجارت اسرائیل از دریا انجام می‌شود که این راه مهم و استراتژیک با برگ برنده‌ای که مقاومت رو کرد از آنها گرفته شد.

خطیب پردیسان با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان گفت: پدر و معلم تفکر و تشکل بسیجی در عصر ما امام راحل بود. این تشکل با اوصاف پیشرو بودن در همه عرصه‌های اساسی زندگی، همت، غیرت دینی، دانایی فکری، نیازشناسی، ابتکار و جوشش ذهنی و خلاقیت از دیگر تشکل‌های مردمی جهان متمایز می‌شود که امروز نمونه‌ای از این الگو را در غزه مشاهده می‌کنیم. بسیجی‌های ما شاخصه‌هایی از جمله اخلاص در عمل، خدامحوری، حضور در تمامی میدان‌های سخت، شهادت‌طلبی، تلاش عاشقانه و مؤمنانه، اراده و همت بلند و پیشرو بودن در میدان‌های سخت دارند. بسیجی منتظر بقیه نمی‌ماند، بلکه پیشرو است. باید تلاش کنیم با حفظ این ویژگی‌ها بسیجی بمانیم.

امام جمعه پردیسان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید فخری‌زاده گفت: او سالها در گمنامی فعالیت کرد. ما نمی‌شناختیم، اما دشمنان ایشان را خوب می شناختند. یکی از خدمات بزرگ ایشان به کشور تولید کیت تشخیص کرونا بود. امریکایی‌ها ایشان را صندوقچه اسرار هسته‌ای ایران می‌دانستند و بیست سال دنبال ترور ایشان بودند.

وی ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش گفت: از جمله اقدامات ارزشمند این نیرو عملیات مروارید است که باید آن را مرور کنیم تا فراموش نشود و حق حماسه‌سازان آن را ادا کنیم. آنها دوسوم پایانه‌های نفتی عراق را از کار انداختند و حماسه‌های فراوانی آفریدند و ما نیز یاد و خاطره شهدای نیروی دریای ارتش را گرامی می‌داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.