17:07

1403/02/14

امام جمعه پردیسان مطرح کرد: زخم‌های یک‌دیگر را درمان کنیم

به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ ششم دی‌ماه 1398 با اشاره به میلاد حضرت زینب علیهاسلام در پنجم جمادی‌الاولی، ایشان را الگویی تمام‌عیار از بنده‌ای صبور و خالی از ناسپاسی دانستند و گفتند: صبر ایشان خالی از شائبه‌های بی‌تابی و شکایت بود. صبر ایشان تداوم داشت و در آن یأس و ناامیدی و آه و ناله نیست. از هم‌این رو است که صبری جمیل است.

خطیب پردیسان گفت: صبر جمیل صبر انقلابی است. باید حادثه‌ها را فرصت بدانیم، نه تهدید. بلاها را ارتقادهنده و اوج‌دهنده بدانیم. انقلاب ما در حریر ناز نیست، انقلاب مسیری صعب‌العبور است و همه‌ی سرمایه‌های دشمن را به خطر انداخته است. لذا ما باید در مقابله صبور باشیم.

آیت الله قوامی، با اشاره به این‌که وعده‌ی پیروزی خدا نزدیک است گفتند: این نظام وحشی سلطه به‌دست صابران رام خواهد شد، نه به‌دست انسان‌های زودرنج و آسیب‌پذیر. حضرت زینب علیهاسلام چنین بود؛ می‌گفت سرِ بر نی رفته چه‌قدر زیبا است؛ سرفرازی دفاع از دین چه‌قدر زیباست، از خودگذشتگی برای حاکمیت و بقای دین چه‌قدر زیباست.

امام جمعه‌ی پردیسان ضمن سفارش به رسیدگی به مساکین گفت: این روزها مساکین کم نیستند. با یتیم قهر نکنید، او پدر و سرپرست ندارد. ما باید از یخچال خودمان به خانواده‌های فقیر بدهیم تا این زخم‌های عمیق که توسط خودمان بر بدن اقتصادمان وارد شده است، عفونت نکند و نابودمان نکند. باید محرومین را شاد کنیم.

استاد حوزه‌ی علمیه‌ی قم گفت: پیامبر یتیم و درّ نایاب قریش بود. ایشان می‌فرماید هر کس یتیمی را سرپرستی کند تا بی‌نیاز گردد، خداوند بهشت را بر او واجب سازد، هم‌چنان که آتش دوزخ را بر خورنده‌ی مال یتیم واجب ساخته است. یکی مال را می‌خورد و یکی مال را می‌آورد. ما با این اخلاق می‌توانیم مدینه‌ی فاضله درست کنیم. دشمن هر چه‌قدر تحریم کند و نفت ما را نخرد، ما می‌توانیم زخم‌های یک‌دیگر را علاج کنیم.

امام جمعه‌ی پردیسان گفت: برای من پیامک آمده که برای یک سرماخوردگی 56 هزار تومان از من گرفتند! این شد درمان‌گاه اسلام؟ یا مغازه است؟ قدیم‌ها پزشکان پول نمی‌گرفتند، دولت باید این‌ها را تأمین کند. مریض‌ها حق درمان و شفا دارند. دندان و کلیه کابوسی شده است؛ برخی اصلاً دکتر نمی‌روند تا روی آن‌ها را نبینند و با مرض‌شان خو می‌کنند.

آیت الله قوامی با اشاره به طرح محسنین و سرپرستی ایتام گفتند: در پردیسان حدود شش هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند. در زمان امیرالمؤمنین علیه‌السلام هم کمیته‌ی امداد خود حضرت بود، حاکمیت و امامت بود. امامان مجتمع‌ها را معرفی کنید، یکی از وظایف امام مجتمع این است که یتیمان و مسکینان مجتمع را مورد رسیدگی قرار دهد. این‌گونه اثری از فقر نمی‌ماند.

امام جمعه‌ی پردیسان خاطرنشان کرد: این‌که ما فقط به درس و بحث و زن و خانه و زندگی و ماشین‌مان برسیم، این‌ها بلا می‌آورد. مرگ ناگهانی می‌آورد. بیایید این‌ها را شاد کنیم. معنویت چهار پایه دارد و یکی از آن‌ها شادی است. برای مساکین شادی بیاورید. درب منزل‌شان بروید، دستی روی سرشان بکشید و تفقد کنید.

خطیب جمعه‌‌ی پردیسان تصریح کرد: چه انقلابی؟ چه اسلامی؟ اگر قرار است این کارها را نکنیم. باید زخم‌های یک‌دیگر را مرهم کنیم و غم‌های یک‌دیگر را به شادی تبدیل کنیم. زکات سلامتی‌تان را بدهید. کسی که صحیح و سالم است باید زکات سلامتی‌اش را بدهد. هر کسی هر امتیازی دارد زکاتی هم دارد.

آیت الله قوامی در پایان با اشاره به فرارسیدن سال نوی مسیحی گفتند: ما یک‌سال به سوی حکومت عدل اسلام و آن‌ها یک سال به سوی مرگ‌شان نزدیک شدند. سال گذشته‌ی میلادی سال اعلام رسمی پیروزی سوریه و حضرت زینب بود. صبر جمیل او نتیجه داد و اکنون این همه مدافع حرم دارد. شورش راه انداختند اما نتیجه نگرفتند و ما نتیجه گرفتیم. ما صبر را از حضرت زینب یاد گرفته‌ایم و هرگز از میدان خارج نخواهیم شد. نسل ما پیروز است و هرگز شکست در کارنامه‌ی او نخواهد آمد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.