14:55

1403/02/07

امام جمعه پردیسان: همه مردم در خصوص معضل کاهش نرخ رشد جمعیت مسئولیت دارند

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۳۰ اردیبهشت ١٤٠١ با اشاره به سیاست دشمن در جهت کاهش جمعیت کشور گفت: دشمن در این خصوص برنامه ریخته و به اسم متخصص در دستگاه‌های تصمیم‌گیر ما نفوذ کرده است. حرف‌هایی به اسم کارشناسی زده شده که کارشناسی نبوده است. در برخی دستگاه‌ها هنوز افرادی هستند که این معضل را درک نکرده‌اند. همه مردم باید این موضوع را بخواهند و مطالبه کنند چون مشکل واقعا مشکل جدی است.

 

خطیب جمعه پردیسان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این خاطره برای همیشه در تاریخ ملت ایران ماندگار است. این حماسه با روح اعتماد به خدا و نیروهای خودی رقم خورد. خرمشهرهای امروزی که پیش روی ماست به مراتب مهم‌تر است و نیاز به همان حماسه‌ها و توکل بر خدا دارد. اقتصاد ما ابتدا دست خداست و بعد از آن به تلاش ما بستگی دارد و باید همان اتفاقی که در آزادسازی خرمشهر رخ داد در جنگ اقتصادی نیز رخ دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید روحانی گفتند: روحانیون ما در نوک پیکان به عنوان نیروی رزمی شرکت می‌کردند، نه تنها نیروی تبلیغی. ما حتی روحانیون راننده و پزشک و جراح در مناطق جنگی داشتیم و بیشترین تعداد شهید را در بین صنوف مختلف، روحانیت تقدیم کرده است. روحانیت در بحث مشروعیت خود جنگ نیز نقش مهمی داشت. مردم روحانیون را به عنوان نماد دین و شرع می‌شناسند که این مشروعیت بخشی به جنگ از محورهای مهم قابل توجه است.

 

امام جمعه پردیسان در خصوص لزوم توجه به آفت‌های نهضت ملی مسکن گفت: ما در قم آپارتمان نشینی نداشتیم، اما متاسفانه ساختند و به ما غالب کردند و امروز هم در این طرح می‌خواهند ادامه دهند. آپارتمان یک آفت است. کشورهایی که از نظر زمین مضیقه دارند از آپارتمان سازی ما تعجب می‌کنند. آپارتمان سازی در برخی کشورها جرم است، چون مشکلات بسیار دارد. این حرف مطالبه بزرگان ماست و باید با کارشناسی دقیق با لحاظ همه جوانب بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.