14:01

1403/02/08

امام جمعه پردیسان: یمن پوزه آمریکا را به خاک خواهد مالید

خطیب جمعه پردیسان ضمن تمجید از صبر و ایستادگی مردم یمن در برابر استکبار گفت: حواستان باشد که یمنی‌ها ناو آمریکایی را هدف قرار داده‌اند. چیزی که به فکر کسی هم نمی‌رسید. با صراحت گفته‌اند از تردد کشتی‌ها به مقصد اسرائیل ممانعت می‌کنیم.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ با اوصاف متقین در کلام امیر مؤمنان علی علیه السلام گفتند: متقین از کسانی که به آنها ظالم می‌کنند می‌گذرند، با کسانی که با آنها قطع رابطه می‌کنند ایجاد ارتباط می‌کنند و بدی را با خوبی جواب می‌دهند و اگر محرومشان کنند، اینها دیگران را محروم نمی‌کنند. اگر این ویژگی‌ها در جامعه فراگیر شود جامعه مدینه فاضله می‌شود.

وی افزود: امام سجاد مورد دیگری را اضافه میکنند که اگر کسی غیبت ما را کرد، ما خوبی او را بگوییم. رویه این باشد که بدی‌ها را با خوبی جواب دهیم و سراغ انتقام نرویم. انتقام هیچ وقت به اندازه نخواهد شد و نوعاً اضافه می‌شود. معمولا یکی گفتن و صدتا شنیدن است. این یک رویه غلط است که باعث می‌شود کار به جای باریک بکشد. انسان اگر کینه‌توز باشد و بدی را با بدی جواب دهد، ثمره آن خشونت است و حد و مرز ندارد. اگر عفو مبنا باشد، خشونت‌ها کنترل می‌شود.

امام جمعه پردیسان با اشاره به بیانات رهبری در جمع مردم قم گفت: ما بر اساس فرمایشان حضرت آقا بر انتقام خون شهدای حادثه تروریستی کرمان اصرار داریم و باید به فوریت و شدیدترین وجه پاسخ این جنایات داده شود.

خطیب جمعه پردیسان ضمن تمجید از صبر و ایستادگی مردم یمن در برابر استکبار گفت: حواستان باشد که یمنی‌ها ناو آمریکایی را هدف قرار داده‌اند. چیزی که به فکر کسی هم نمی‌رسید. با صراحت گفته‌اند از تردد کشتی‌ها به مقصد اسرائیل ممانعت می‌کنیم.

وی افزود: حمله آمریکا به یمن احمقانه‌ترین کار در برابر اقدام مشروع یمنی‌ها بود. این تجاوز ثابت کرد که بازیگر اصلی در جنایات غزه آمریکاست. ما این تجاوز را به شدت محکوم می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی خاطرنشان کرد: امریکا و اسراییل صد روز است که در برابر یک گروه کوچک در زمین کوچک و کاملا در محاصره مثل چهارپا در گل گیر کرده‌اند. بعد اینها می‌خواهند برای یمن شاخ و شانه بکشند که هفت سال ائتلاف سعودی را زمین‌گیر کرده است. یمن پوزه آمریکا و انگلیس را به خاک خواهد مالید و آنها را از منطقه اخراج خواهد کرد.

وی در خصوص اقدام نیروی دریایی ارتش مبنی بر توقیف نفتکش آمریکایی در دریای عمان گفت: ما این نفتکش را تعمداً در دریای عمان توقیف کردیم تا حکمرانی دریایی‌مان را نشان دهیم و پاسخ به دزدی آشکار آمریکا و یونان داده باشیم. دنیا باید بفهمد که هر کس با آمریکا برای تهدید منافع ایران همکاری کند از تیر خشم ما در امان نخواهد بود و در زمان و مکان مناسب پاسخ آنها را خواهیم داد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به اینکه شکایت آفریقای جنوبی از صهیونیست‌ها یک فرصت خوب برای تحت فشار گذاشتن صهیونیست‌ها است گفتند: این بار در عالی‌ترین مرجع قضایی بین المللی شکایت ثبت شده و باید رسیدگی شود. ظرفیتی خوبی در این واقعه است. دستگاه دیپلماسی ما با تمام توان باید این پرونده را در دادگاه بین المللی باز نگه دارد و از آن برای فشار بر این رژیم استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.