23:31

1403/02/29

تطبیقی بر شخصیت دو امام جمعه انقلابی

به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصام‌الدین قوامی، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ 22 شهریور ماه 1398 با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌ها در ماجرای کربلا تأکید کرد: هم مؤمنین و هم کفار آزمایش می‌شوند تا خبیث از طیب کاملاً جداسازی شود و هر دو به کمالی که باید برسند. این سیره‌ی خداست که در میدان‌هایی هم‌چون کربلا غربال و تمحیص کند تا حجت، بالغه و تمام شود.
وی افزود: امام حسین علیه‌السلام [در شب عاشورا] آیه‌ی «فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ» را خواند؛ یعنی بدون ما هرگز. اگر می‌خواهید به جائی برسید باید ایمان بیاورید.
امام جمعه پردیسان با اشاره به سال‌روز وفات و شهادت دو امام جمعه‌ی انقلابی، آیت الله طالقانی و آیت الله مدنی و بیان ویژگی‌های بارز این دو شخصیت انقلابی گفت: [در ماجرای نواب] به آقای طالقانی می‌گفتیم نواب خانه ندارد می‌خواهد به خانه شما بیاید، اول گفت برایش بد می‌شود و بعد گفت بیاید. نواب را [با اکراه] پناه داد؛ اما مرحوم شهید مدنی دید نواب نیاز به اسلحه دارد، کتاب‌هایش را فروخت و برای نواب اسلحه خرید.
آیت الله قوامی با اشاره به تمایزاتی که این دو شخصیت با یکدیگر داشتند، تجلیل منافقین از شخصیت آیت الله طالقانی و حمله‌ی آنان به شخصیت شهید مدنی را نشانه‌ای از پیچیدگی حوادث انقلاب دانست و گفت: وقتی مدنی را منافقین شهید کردند، پیام دادند او یک جنایتکار است. وقتی طالقانی مرحوم شد، منافقین در تجلیلش بیانیه دادند و گفتند پدر و سپر خود را از دست دادیم. ما انقلابی بسیار پیچیده داریم. ما باید تاریخ انقلاب را بخوانیم و چهره‌هایش را نشان دهیم که کدام راه، بهتر و سریع‌تر است و ما را سریع‌تر و سالم‌تر به مقصد می‌رساند.
خطیب پردیسان با اشاره به بنیان‌گذاری نهضت آزادی از سوی مرحوم آیت الله طالقانی گفت: فرق مرحوم طالقانی با مدنی این است که مدنی یک‌سره و یک‌پارچه دینی بود و تا آخر هم بود، مرحوم طالقانی هم خوب بود ولی تردیدهایی داشت. کاری نکنیم که دشمن روی ما حساب کند. چی از خودمان نشان می‌دهیم که می‌گویند این بد نیست؟
امام جمعه پردیسان با هشدار نسبت به طمع و سرمایه‌گذاری دشمن بر روی شخصیت‌های انقلابی و حوزوی گفت: ما چه مرجع تقلید باشیم، چه آیت الله، چه حوزوی و چه نماینده مجلس و وزیر دولت و قاضی باشیم، چه چیزی در ما می‌بینند که می‌گویند برویم طرف او؟ اگر ذره‌ای در ما تردید ببینند، ذره‌ای التقاط ببینند، می‌آیند ما را بخرند.
خطیب پردیسان تصریح کرد: ما کجائیم؟ پشت سر نماز خواهیم خواند یا قبل از 25 سال به خاطر ذره‌ای گرانی و عدم بصیرت از قطار پیاده خواهیم شد؟ وقتی هنوز آقایان مراجع زنده‌اند، می‌گویند ما می‌خواهیم مرجع شویم! چه خبر است؟ حلوا می‌دهند؟ این چه مسابقه‌ای است؟ مسابقه‌ی دنیا یا آخرت؟ درس بگیرید.
رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با تأکید بر این‌که نابودی امریکا و اسرائیل هدف حتمی انقلاب است خاطرنشان کرد: عاشورا چقدر درس دارد! شبث بن ربعی چه کرد؟ هی رفت این طرف و هی رفت آن طرف. ثبات داشته باشید. مقتدا صدر را ببینید و با طالقانی مقایسه کنید. چرا رفتی پیش بن‌سلمان؟ چرا علیه ایران حرف زدی؟ مثل بشار باش، معمم نیست اما قهرمان جهان عرب است. مثل بدرالدین و حسن نصرالله باش. مثل خالد مشعل نباش که در سوریه انقلاب را تنها گذاشت و بعد جایش را به هنیه داد.
آیت الله قوامی با اشاره به کینه‌های اصلاح‌طلبان نسبت به ارزش‌های انقلاب گفت: این‌ها ارزش‌های ما را قبول ندارند و از بن دندان و جان نظام و امام را نمی‌پذیرند. ته دلشان آمریکاست. ته دلشان کاخ سفید است. حجاب اختیاری می‌خواهند، گول این‌ها را نخورید، این‌ها افسادجو هستند. در انتخابات خاکستری‌ها را جمع می‌کنند، کار مردم را عقب می‌اندازند و آخرش هم روسیاه‌تر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.