04:08

1403/02/08

توصیه‌های زیست محیطی در روز طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: روز طبیعت، روز مهربانی و مهرورزی با طبیعت است و ما در این روز باید با رعایت کارهایی هرچند کوچک، از تخریب محیط زیست در ابعادی وسیع تر جلوگیری کرده و حفظ و حراست از محیط زیست را به فرزندانمان بیاموزیم.

به گزارش شهرپردیسان، سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به فرارسیدن روز ۱۳ فروردین ماه روز طبیعت در سخنانی اظهار داشت: بدون تردید همه ما در این روز باید در اندیشه حفاظت از طبیعت و نگهداری از این امانت های الهی برای نسل های آینده باشیم.

وی با اشاره به برخی توصیه های زیست محیطی در روز طبیعت، خاطرنشان کرد:  ما در هنگام حضور در طبیعت، نباید به جز رد پا چیزی در طبیعت باقی بگذاریم و تلاش کنیم علاوه بر زباله های خودمان، پسماندهای رهاشده دیگران را نیز جمع آوری و در سطل های مخصوص قرار دهیم.

وی بر ضرورت مراقبت از حیات وحش در هنگام رانندگی در جاده ها تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین توصیه ها در رابطه با روشن کردن آتش در طبیعت است که باید به جای افروختن آتش با چوب و ذغال، از کپسولهای گاز کوچک استفاده کرده و یا حداقل از خاموش کردن آتش پس از اتمام پخت و پز اطمینان حاصل کنیم.

موسوی با بیان اینکه در طبیعت باید از ایجاد هر نوع آلودگی صوتی و استفاده از مواد منفجره و ترقه پرهیز کنیم، گفت: عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و رها نکردن آنها در طبیعت بسیار مهم است، البته برای جمع آوری زباله ها و پسماندها حتما باید تعداد مناسب کیسه به همراه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در روز طبیعت نباید هیچ شاخه ای از درختان شکسته شده و هیچ حیوانی آزار ببیند، اظهار داشت: ما باید همواره ارزش و اهمیت تنوع زیستی در زنجیره حیات را بدانیم و به دیگران آگاهی بدهیم، البته درگیری لفظی و فیزیکی با مخربان محیط زیست به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست، تصریح کرد: شهروندان محترم می توانند گزارش های خود از هرگونه تخلف زیست محیطی را در هر ساعت از شبانه روز با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.