12:40

1403/02/08

خطیب جمعه پردیسان: خیانت‌های عوامل دشمن را به کوبنده‌ترین و قاطعانه‌ترین شکل پاسخ می‌دهیم

امام جمعه پردیسان با اشاره به حملات سپاه به عوامل صهیونیست‌ها در منطقه گفت: این عملیات کوبنده و دقیق و سریع بود و اهداف دقیقا مورد اصابت قرار گرفت. دشمنان این مرز و بوم باید بدانند جنایت‌ها و خیانت‌هایشان به کوبنده‌ترین شکل توسط نیروهای مسلح در هر کجای دنیا که باشد پاسخ داده می‌شود.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ در ادامه بحث ویژگی‌های متقین گفتند: امیرمؤمنان علیه السلام می‌فرمایند گفتار زشت از متقین بعید است و سخنانشان هم توأم با آرامش و محبت است. متقین بدزبان نیستند و لیّن سخن می‌گویند. بددهانی از موانع استجابت دعاست. طبق روایتی از امام صادق علیه‌السلام، یک دسته از بدترین انسان‌ها بددهان‌ها هستند و اگر مردم از زبان کسی بترسند، جای او در دوزخ است. امام با شنیدن توهین یکی از اصحابش به غلامش از ناراحتی به پیشانی‌شان زدند و گفتند سبحان الله، به مادر او نسبت ناروا می‌دهی؟ من فکر کردم انسان باتقوایی هستی، اما نیستی. شخص در توجیه کارش گفت این از اهالی سند است و این‌ها مشرک‌اند. حضرت فرمود هر قومی طبق آیین و دین خودشان ازدواجی دارند، اگر به آن شکل ازدواج کرده‌اند نمی‌توانی نسبت بد به آن‌ها بدهی. سپس حضرت به آن شخص گفت از من دور شو، نمی‌خواهم ببینمت.

حجت الاسلام حامدی افزود: متقین آرام سخن می‌گویند. این جور حرف زدن با نرمی و محبت تاثیرگذار است. مخصوصا اگر در مقام هدایت و ارشاد و اصلاح باشیم. خداوند حتی دستور می‌دهد با آدمی مثل فرعون هم با آرامش سخن گفته شود، چون در این صورت امید پذیرش می‌دهد. در بحث امربه‌معروف و نهی از منکرها هم باید دقت کنیم لحن گفتار طوری نباشد که شخص گناهکار موضع‌گیری کند. آرامش و خوب سخن گفتن را حفظ کنیم. آیا مردم همگی در باب نهی از منکر لسانی به وظیفه‌شان عمل می‌کنند؟ اگر همه به تکلیفشان عمل می‌کردند وضعیت اینطور نمی‌شد. فرهنگ عمل به تکلیف را برای خودمان جا بیندازیم. برخی میگویند ما مطالبه‌گریم. اما مقدمه مطالبه اول انجام تکلیف خودمان است و آن امر به معروف لسانی است. در کنار آن اگر دیدیم مسئولی کوتاهی می‌کند باید مطالبه کنیم. این فضای عمومی باید در کشور شکل بگیرد که همه باید خودشان را مکلف بدانند.

امام جمعه پردیسان با گرامیداشت روز غزه گفت: اهداف صهیونیست‌ها در جنگ با غزه محقق نشده و در دادگاه بین المللی و از جهت اقتصادی هم تحت فشار هستند. امروز جبهه‌ای مردمی و بین المللی علیه این رژیم در تمام جهان شکل گرفته است. مشکل دیگر آنها داخل اراضی اشغالی است که اخبارش را سانسور می‌کنند. آنجا تقاضا برای برکناری نتانیاهو با بیش از یک دهه جنگ‌افروزی افزایش پیدا کرده. این جنایتکار با این وضعیت خارجی و داخلی‌اش برای ما شاخ و شانه می‌کشد. ما منتظریم دست از پا خطا کنند تا به سرعت جهان را از لوس وجودشان پاک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به بیانات رهبری در جمع ائمه جمعه گفت: ایشان فرمودند یمنی‌ها خداترسند و از غیرخدا نمی‌ترسند. آمریکا متوجه نیست که دورانش گذشته است. جایگاهش از دست رفته و با حضور نظامی‌اش در منطقه هیچ تأثیری بر معادلات منطقه نگذاشت. آمریکا باعث شد انصارالله به هدفش نزدیک‌تر شود و کشتی‌های تجاری دیگر آن مسیر را انتخاب نکنند. اقتصاد صهیونیست‌ها که هیچ، اقتصاد دنیا ملتهب شده است. این‌ها همه از شجاعت انصارالله یمن است.

امام جمعه پردیسان با اشاره به حملات سپاه به عوامل صهیونیست‌ها در منطقه گفت: این عملیات کوبنده و دقیق و سریع بود و اهداف دقیقا مورد اصابت قرار گرفت. دشمنان این مرز و بوم باید بدانند جنایت‌ها و خیانت‌هایشان به کوبنده‌ترین شکل توسط نیروهای مسلح در هر کجای دنیا که باشد پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: دشمن دنبال این است که ایران سرگرم پاکستان شود و از غزه غافل شود. اما این دو کشور مسلمان و دارای روابط دیرینه هستند. ظاهرا از آنچه اتفاق افتاده می‌توانیم برداشت کنیم که یک اتفاق هماهنگ بین دو کشور برای مدیریت تروریست‌ها صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.