14:17

1403/02/13

خطیب جمعه پردیسان: نباید مردم را مجبور به انتخاب نوع مسکن کنیم/واگذاری زمین به مردم به شکل جدی انجام شود

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های نماز جمعه مورخ ۲ تیرماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه خویشتنداری، صبر و حلم از صفات مهم مؤمنان است گفت: رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله شخص حلیم را در درجه انبیاء معرفی میکند. این ویژگی حلم تا این اندازه مهم است که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام میرفرمایند اگر حلیم هم نبودی سعی کن این صفت را در خودت ایجاد کنی. تلاش کن تا خودت را شبیه انسانهای حلیم کنی. انسان اگر تلاش کند مثل یک گروهی باشد آرام آرام ویژگی آن گروه در او ایجاد خواهد شد.

 

وی افزود: حلم لازمه علم‌آموزی است. اگر حلم نباشد علم‌آموزی اثر نمیکند. این دو توأمان است، رسول خدا صلوات الله علیه فرمودند: دو چیز اگر بخواهند با هم جمع شوند از علم و حلم بهتر نداریم. امام صادق علیه السلام حلم را رکن علم معرفی میکنند. اگر حلم نباشد علم به دست نمی‌آید و اثر نمی‌کند. در خصوص علم هم گفته‌اند که علم آنقدر شرافت دارد که حتی افراد بدون علم هم میخواهند خودشان را عالم معرفی کنند و هر کس که جاهل است اگر جاهل خطاب شود، به او برمی‌خورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با تأکید بر لزوم  در عرفه معرفت‌الله تحقق پیدا می‌کند و در قربان انسان به لقاء الله میرسد و مصداق اتم این شخصیت ابراهیم خلیل الله است که حاضر شد ثمره وجودش را قربانی کند. باید در روز عرفه از نیایش این روز بهره ببریم و در روز عید قربان در انجام قربانی تأسی به آن حضرت کنیم و نیازمندان را هم بهره‌مند کنیم.

 

وی با اشاره به حمله پلیس آلبانی به کمپ منافقین گفت: این‌ها عاقبت وطن‌فروشی است. پرونده‌های این‌ها رو بیاید و به جنایت‌هایشان رسیدگی شود. این اتفاق محصول قدرت بازدارندگی نظام الهی ماست که از بصیرت‌های الهی مردم و هدایات امام خامنه‌ای، هماهنگی قوا و نیروهای مسلح است. قدرت‌ها امروز عظمت و قدرت ایران را پذیرا شده‌اند.

 

خطیب پردیسان با تأکید بر لزوم توجه خانواده‌ها به بحث اعتیاد گفت: طلاق‌ها، شرارت‌ها، کودک‌آزاری‌ها، قتل‌های عمد، سرقت‌ها و جرایم منکراتی با موضوع مواد مخدر مرتبط است که خانوادها باید توجه کنند. اگر خدایی‌ناکرده فرزندی گرفتار شود، رو آمدن و مشخص شدن اعتیاد تا چهار پنج سال طول می‌کشد. همه دستگاه‌ها و مهم‌تر از همه خانواده‌ها و آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه کنند.

 

امام جمعه پردیسان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در هفتم تیرماه تأکید کرد: توقع ما از قوه قضائیه مقتدرانه عمل کردن در برابر تمام ناهنجاری‌ها در جامعه است.

 

وی با اشاره به دیدار اخیر مهندسین و متخصصان با آیت الله اراکی گفت: حضرت آیت الله اراکی در بحث مسکن ویلایی ساخت‌وسازهای آپارتمانی را مورد انتقاد قرار دادند و تأکید کردند آپارتمان‌سازی خیانتی است که باید جلوی آن گرفته شود. ضمن اینکه حامی زحمات دولت هستیم، به کمبودها و کاستی‌ها هم تذکر می‌دهیم. این راه راه بیراهه است‌. آیت الله اراکی هم خیانتی که در باب قم و شهرهای دیگر در آپارتمان‌سازی صورت گرفت را مطرح‌ کرده‌اند. اگر راه را اشتباه رفته‌ایم برگردیم. باید به مردم اختیار و قدرت انتخاب واقعی بدهیم نه صوری. کاری برای مردم انجام می‌دهید منت گردن مردم ندارید. اگر منزل می‌سازید وظیفه شماست، باید انجام دهید. اما مردم را نباید مجبور کنیم به انتخاب شیوه و مکان زندگی. بگذارید به عهده خود مردم، خود مردم باید انتخاب کنند چه شیوه‌ای خانه بسازند. نباید به مردم تحمیل کنیم، باید واگذاری زمین به مردم را به شکل جدی انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.