08:40

1403/02/08

خطیب نماز جمعه پردیسان: بسیج، محصول کلمه‌ی طیبه‌ی امام

به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه، مورخ اول آذرماه 1398 با تأکید بر این‌که وجود حضرت معصومه علیهاسلام در شهر قم باعث آبادی قم و تبدیل شدن آن به ام‌القرای جهان اسلام شد گفت: او هم یک فاطمه است؛ رنگ و بوی همان گل محمدی را دارد. اگر آن فاطمه ام‌الأئمه بود، ایشان ام‌العلما و ام‌النواب است. او مادر معصومان بود و ایشان مادر مراجع تقلید، فیلسوفان، حکما و نظریه‌پردازان هستند. پس هر دو کوثر نور هستند. این بساط علم خوب در قم پهن شد.

 

استاد حوزه‌ی علمیه‌ی قم گفت: علامه مطهری می‌فرمایند حوزه‌ی قم از همان اوانی که در بغداد در حوزه‌ی شیعی تشکیل شد در قم وجود داشت. بعدها حوزه به نجف منتقل شد و بعد به حله و حلب رفت و در زمان صفویه با همت بسیاری از بزرگان وارد اصفهان شد و بعد در زمان قاجار قم رونقی دیگر پیدا کرد. در زمان پهلوی مرحوم حائری به قم آمدند و دوباره قم احیا شد.

 

امام جمعه‌ی پردیسان افزود: حوزه‌ی قم تا قبل از حضرت معصومه رونق نداشت. ام‌روز علم از این حوزه افاضه می‌کند. دنیا باید بداند که این بانو چه کرده است. کریمه یعنی این‌که ایشان مبنایی برای حوزه‌ی علمیه است؛ ایشان ام‌العلما هستند.

 

آیت الله قوامی با تأکید به لزوم حفظ شأن حضرت معصومه در قم گفت: زنان و دختران ما گاهی کمی حرم را اشتباه می‌گیرند. کل قم حرم است، پردیسان‌اش هم حرم است، خیابان‌ها و ارم و صفائیه‌اش هم حرم است. یک مو پیدا شود این بانو ناراحت می‌شود. خانم‌ها و دختران! حریم این بانوی پاک و مطهره و معصوم را نگه دارید.

 

امام جمعه‌ی پردیسان ضمن تبریک هفته‌ی بسیج، این نهاد را نتیجه‌ی کلمه‌ی طیبه‌ی امام خمینی و مصداق لشکری عاشورایی دانستند و گفت: در راه‌پیمایی‌های خائنین می‌گفتند «توپ، تانک، بسیجی، دیگر اثر ندارد»! بسیجی را عامل نابودی خودشان می‌دانند. خودشان را تسکین می‌دهند که این‌ها اثر ندارد. این بسیج مستضعفین است، نه بسیج جمهوری و انقلاب اسلامی مثل ارتش و سپاه. این مال مستضعفین است، همه‌ی مستضعفان که اکثریت کره‌ی زمین را تشکیل می‌دهند باید در مقابل مستکبران بسیج شوند.

 

خطیب جمعه‌ی پردیسان تأکید کرد: قدرت بسیج‌کنندگی این انقلاب خیلی زیاد است. اساس این انقلاب بر قدرت بسیج‌کنندگی امام خمینی بود. در مدیریت یکی از وظایف اصلی مدیر بسیج‌کنندگی است: سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی، نظارت، هم‌آهنگی و بسیج منابع. یکی از چهره‌های ماندگار مدیریت، کلمه‌ی «بسیج منابع» را وارد دانش مدیریت کرد. بسیج فرآیند است، فراخوانی، آماده‌سازی و به‌کارگیری است و امام این قدرت را داشت.

 

امام جمعه‎ی پردیسان با اشاره به آشوب‌های اخیر گفت: از مدت‌ها قبل نقشه کشیده بودند. خدا خواست که بنزین زمانی اعلام شد تا شتاب‌زده از سوراخ‌هایشان بیرون بیایند. یا از روی حسن نیت یا سوء نیت اعلام شد. قرار بود این‌ها بعداً برای کار خطرناک‌تری بیایند، اما آمدند و زود ناکام شدند.

 

آیت الله قوامی راه بسیجِ جهانیِ مستضعفین را تشکیل شبکه‌ی امامت عنوان کردند و افزود: خوش‌بختانه شبکه‌ی امامت در قم و کشور در حال تشکیل شدن است. این علامت این است که ما می‌خواهیم وارث زمین شویم. این‌که ما برگردیم به عقب، حرف مفتی است. این شلوغی‌ها جلوی یک انقلاب فرازمند و بسیجی را نمی‌گیرد. ما جلوی‌تان ایستاده‌ایم، شما نمی‌توانید جلوی این نظام بایستید./

2 پاسخ

  1. What Will Naturally Lower Blood Pressure priligy uk phoslo ivermectin vancouver island The advertisement technology company was valued at more than 2 billion on its market debut, a day after it priced its IPO atthe top end of its revised price range

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.