23:49

1403/02/19

خطیب نماز جمعه پردیسان: نظام امامت حلال مشکلات است

به گزارش شهرپردیسان، آیت الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ 3 آبان‌ماه 1398 با اشاره به زدوده‌شدن نحوست ماه صفر با صدقه گفت: هر کار خیری صدقه است، هر خدمتی صدقه است. صدفه فقط پول دادن و پول انداختن نیست. «کلُّ معروفٍ صدقة.» چه صدقه‌ای بالاتر از اربعین؟ اربعین یک صدقه‌ی جمعی و میلیونی است؛ صدقه‌اش هم مالی است که باید هزینه بدهی بروی یا پذیرایی کنی، و هم جانی است. باید قدم بزنی و خطر کنی. به رنج بیفتی تا به کربلا برسی.

 

خطیب پردیسان با بیان این‌که حرکت اربعین به واسطه‌ی حذف نظام سلطه، بزرگ‌ترین مانع را از سر راه تمدن بشری برمی‌دارد، آن را مصداق یکی از بزرگ‌ترین صدقات در راه خدا دانست و افزود: یکی از صدقات، برداشتن مانع است؛ زدودن راه از مانع. اربعین بزرگ‌ترین مانع از سر راه بشریت یعنی نظام سلطه را برمی‌دارد. شما هدف‌مند حرکت می‌کنید که این مانعِ نظام سلطه را بردارید. الآن شل و سست شده است و دچار گسست شده است. هر سال یک ضربه قوی‌تر از قبل به آن می‌زنید. با این صدقه نحوست می‌رود.

 

خطیب جمعه پردیسان با اشاره به اهمیت تقوا در حفظ و حراست جامعه از منکرات تأکید کرد: اگر همه باتقوا باشیم منکری ظهور نمی‌کند. وقتی آن سپر را از دست می‌دهیم آسیب‌پذیر می‌شویم. وقتی منکرات زمینه‌ی ظهور پیدا می‌کنند باید ببینیم در جبهه‌ی حق تقوا در چه سطحی است؟ ملتی که در اربعین معجزه می‌کند، چطور نمی‌تواند آلودگی‌ها را برطرف کند؟ تقوا کلید است. به آن مجهز شویم.

 

امام جمعه پردیسان با اشاره به سال‌روز شهادت مرحوم سیدمصطفی خمینی گفت: امام بذل مهجه کرد. وقتی می‌گویید السلام علی اصحاب الحسین، الذین بذلوا مهجهم دون الحسین، دارید سلام به امام راحل می‌کنید، چون [بعد از شهادت آقامصطفی] گفتند من مهجه‌ی قلبم را دادم. مهجه مهم‌ترین خون است.

 

وی افزود: امام وقتی اسماعیل‌اش را داد، شد امام. سخت‌ترین امتحان ابراهیم علیه‌السلام کشتن اسماعیل بود. وقتی او را داد شد امام. بعد از اول آبان 56، آیت الله العظمی خمینی شد «امام» خمینی. مصطفی که رفت امامت آمد.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: قیام 15 خرداد مرهون طلابی بود که در اول فروردین سال 42 تار و مار شدند. جرقه‌ی قیام مال طلاب شهید فیضیه بود. جرقه‌ی انقلاب با مصطفی بود. روی میز مطالعه سرش روی زمین آمد و دیگر بلند نشد. با این قربانی و ذبح عظیم خون بر شمشیر پیروز شد. دو رژیم حریف این آقا نشدند، اگر در خرداد قم باعث قیام شد، در آبان نجف وارد شد. پس این انقلاب معلول دو حوزه است، حوزه‌ی نجف و حوزه‌ی قم.

 

خطیب پردیسان گفت: تا رهبر فداکاری و خطر نکند، نمی‌تواند مردم را به حرکت بیاورد. یکی از علامت‌های صداقت رهبر این است که خودش پیش‌گام است.

 

آیت الله قوامی خاطرنشان کرد: این که بچه‌های آقامصطفی با انقلاب میانه‌ای ندارند، این‌ها ضربه‌ای به صلاحیت او نمی‌زند. مسیر درست ادامه پیدا کرده است و تکامل آن ساقط کردن نظام سلطه است. در این نظام الهی نسبت، نسبت عقیده است. هر کس این نظام را دوست دارد او فرزند انقلاب است. پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه می‌گفتند ما در جنگ‌ها عموها و پدرانمان را میکشتیم. نظام امام مهم است نه خاندان امام.

 

امام جمعه پردیسان افزود: ما الآن آیت الله بزرگی داریم که پسرش مثل خودش فکر نمی‌کند. کسی حق ندارد بگوید پسر بهشتی و پسر باهنر و پسر مطهری با این نظام زاویه دارند. این‌ها که زاویه می‌گیرند معلوم می‌شود پدرانشان اگر زنده بودند زاویه می‌گرفتند؟ خزعلی زنده بود پسرانش طور دیگری بودند. مگر آیت الله سعیدی شهید نشد؟ پسرانش این طورند. آقازاده‌های آقای سعیدی کاملاً در خط انقلاب هستند.

 

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به سال‌گرد دیدار 19 دی مردم قم با رهبر انقلاب و تشکیل قرارگاه 19 دی به فرمان ایشان برای مقابله با انقلاب‌زدایی از قم تأکید کرد: اخیراً از من گزارشی خواستند که این قرارگاه در سال گذشته چه کرد. من راه‌حل‌هایی را نوشتم که اگر گوش کنند همه‌ی مشکلات حل می‌شود. با نظراتی که داده شده است، این قرارگاه می‌تواند قم را به ارزش‌های اصلی‌اش برگرداند. زمان شاه قم این طور نبود که الآن هست. چون جبهه‌ی حق سازمان ندارد. چون نظام و شبکه‌ِ امامت حاکم نیست. هر کس به فکر خود و مسجدش است، باید به فکر مردم و انقلاب باشیم، با هم باشیم. وقتی با هم هستند می‌شود اربعین. اگر همه‌ی امام‌ها با هم باشند مشکل حل می‌شود.

 

آیت الله قوامی با اشاره به روز نوجوان گفتند: ما به هر مجتمعی می‌رویم امام نصب می‌کنیم. به آن‌ها گفتم این‌جا دویست نوجوان هست؛ مسئولیت‌شان با شماست. این نسل گام دوم است. گفتم این‌جا مدرسه است، خوابگاه نیست. شما امام این چندصد نفرید. نگذارید این جوانان از انقلاب دور بشوند.

 

امام جمعه پردیسان با تأکید بر لزوم تشکیل شبکه‌ی امامت خاطرنشان کرد: ما باید نظام امامت را حاکم کنیم. حلال مشکلات امامت است. نظام ما با امامت از شر و چنگ شاه نجات پیدا کرد. اعتقادی که در زندگی اثر ندارد به درد نمی‌خورد. آقا ما به امامت اعتقاد داریم! به چه درد می‌خورد؟ اعتقاد باید در متن زندگی اثر بگذارد. ما باید اعتقادمان به امامت را به یک نظام تبدیل کنیم و آن را حاکم کنیم. این‌گونه تمام مشکلات حل می‌شود.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.