17:31

1403/02/14

دفتر تبلیغات اسلامی در پردیسان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پردیسان با بیان اینکه اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است، گفت: سازمان تبلیغات در توصیف مقام معظم رهبری از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشن بینانه با هدف تبلیغ و عرضه اندیشه تابناک اسلام به جامعه اسلامی و جوانان شکل گرفت.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک شجره طیبه‌ای است که در تلاش است که با همت علما و روحانیون و مشارکت مردم بتواند با رفع برخی اشکالات، نقشی ویژه را در تبلیغ دین ایفا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امیدوارم با پیگیری‌ها و همراهی و همدلی مردم این عرصه تبلیغ دینی به جایگاه واقعی خود بازگردد.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی ما تبیین اسلام ناب و به فرموده مقام معظم رهبری تقویت اراده ملی برای مبارزه تمدنی است، گفت: ما در دوره‌ای هستیم که پایه‌های آغازین تمدن اسلامی به واسطه انقلاب امام(ره) ایجاد شده است و با همت مردم باید این رشد در آن رخ دهد و امیدواریم با تناسب هر منطقه و ظرفیت کشور بتوانیم این عرصه را پیش ببریم.

 

تبیین صحیح و الهام‌بخش بیانیه گام دوم ازجمله وظایف سازمان تبلیغات است

 

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی با اشاره به اینکه تبیین صحیح و الهام بخش بیانیه گام دوم با تمرکز بر ایجاد خودآگاهی و شناخت ظرفیت‌ها از دیگر وظایف سازمان تبلیغات است، گفت: گام دوم امروز نقشه راه حرکت انقلاب اسلامی و همه حرکت‌های اجتماعی مردم است و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را به قله‌ها برسانم گام دوم این شناسنامه و مسیر حرکت و نقشه راه را تبیین می‌کند.

وی گفت: امیدواریم در سازمان تبلیغات که امروز یک طراحی نوین و حرکتی نو نسبت با گام دوم پیدا کرده است این راه را طی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، ضرورت حضور جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جامعه را مسئله بسیار مهم دانست و گفت: در دوره جدید سازمان را موظف به حمایت از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می‌دانیم.

وی گفت: گروه‌های خودجوش مردم با دغدغه و با همت والا برای تحقق فرهنگ ناب و تحقق اسلام ناب و پیشبرد منویات رهبری تلاش می‌کنند و ما می‌توانیم با استفاده از همین گروه‌های خودجوش مردمی مسیر را طی کنیم و خودمان را خادم عرصه و کمک کننده به این جریان می‌دانیم.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی گفت: انقلاب اسلامی جز با حضور و مشارکت و مجاهدت و همراهی مردم و حرکت‌ها مردمی به اهداف والای خودش نخواهد رسید و این شعار اساسی انقلاب اسلامی و امامین انقلاب است.

وی افزود: در حوزه سیاست میزان رأی مردم است و در حوزه توسعه فعالیت‌های سیاسی، مردم‌سالاری دینی، نظریه انقلاب اسلامی است و در حوزه‌های دیگر نیز امامین انقلاب تأکید کرده‌اند اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم نقش مردم نقشی اساسی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: نقش مردم در فرهنگ و در حرکت فرهنگی باید به‌گونه‌ای باشد که ما بیان کننده و بپا کننده مردم‌سالاری فرهنگی به معنای واقعی باشیم.

وی گفت: امروز نقش‌های مردم به معنای واقعی ظهور و بروز کرده است و اگر مردم در حوزه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و فعالیت‌های اجتماعی نقش سازنده ایفا نکنند این حرکت عظیم انقلاب اسلامی عقیم است.

 

باید کاری کنیم حوزه تبلیغ دین هم مردمی باشد

 

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی افزود: مردم در صحنه بوده‌اند و باید کاری کنیم که حوزه تبلیغ دین هم مردمی باشد.

وی گفت: باید تک تک مؤمنین و روحانیت و افرادی که در این کشور در سایه امنیت انقلاب اسلامی زندگی می‌کنند خود را متولی فرهنگ دینی و تبلیغ دین بدانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: نیاز است مردم در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند چه با حضورشان در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی و چه با مطالبه از نهادهای تبلیغی فرهنگی که به واسطه پذیرفتن مسئولیت‌ها باید در صحنه باشند.

وی گفت: خوشحال می‌شوم وقتی مردم پیگیر هستند که چرا این اتفاق‌ها و رشدها و این حرکت‌ها در کشور و منطقه اتفاق نمی‌افتد.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی گفت: اما این به آن معنا نیست که دائماً و صرفاً مطالبه را در دستور کار قرار دهیم، به هر میزانی که خودمان درصحنه‌ها حضور پیدا می‌کنیم می‌توانیم آماده مجاهدت‌ها و بعد تحقق اهداف و آرمان‌ها باشیم.

وی گفت: باید تبلیغ ما مردمی باشد و در سازمان تبلیغات نیز تلاش‌هایی دارد صورت می‌گیرد که این عرصه را فعال کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به مسئله مهم جریان پیوست اجتماعی تبلیغ دین گفت: بارها شاهد حضور ویژه و بی‌نظیر روحانیت در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی بوده‌ایم و در مسئله سیل اخیر نیز شاهد بودیم که دوربین‌های رسانه‌های بیگانه هم توان فرار کردن از حضور جهادی روحانیت را نداشتند.

 

اگر مردم و روحانیت نقشی ویژه در آسیب‌های اجتماعی ایفا نکنند آسیب خواهند خورد

 

وی گفت: این واقعیت حضور میدانی ما در حضور در عرصه‌های اجتماعی است اگر مردم و روحانیت نقشی ویژه در آسیب‌های اجتماعی ایفا نکنند آسیب خواهند خورد.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی گفت: حضور نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و فرهنگیان مؤمن و انقلابی در کنار مبلغان عمومی که در عرصه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند یک امر اساسی است.

وی با اشاره به اینکه امروز حلقه‌های اندیشه‌ورز در این عرصه بروز و ظهور پیدا می‌کند، گفت: درخواست من از استادان و بزرگان این است که به ما کمک کنند بهترین مسیر را در سازمان‌دهی جریان تبلیغ مردمی دینی پیش ببریم.

 

مسجد باید تمام محله را ساماندهی کند

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: جریان مسجد محوری در اداره مسائل مختلف محلات بروز و ظهور پیدا کرده است و مسئولان ما انگیزه و دغدغه مسجد محوری دارند.

وی گفت: امروز شوراهای محلی در مساجد در حال تشکیل است و نمایندگان و مسئولان استانی با حضور در مسجد و با محوریت امام جماعت مسائل را پیگیری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی گفت: همه تلاش‌ها باید جمع شود که با رفع نواقص، جریان محوریت مسجد در محل را با محوریت امام پیش ببریم؛ این یک نقش اساسی است ولی نباید انتظار داشته باشیم همه مسائل در مسجد محقق شود.

وی گفت: مسجد باید تمام محله را ساماندهی کند و در تمامی مراکز تعلیم و تربیت و مراکز اقتصادی نقش ایفا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم گفت: در منطقه پردیسان این نگاه قوی‌تر است، مسائلی وجود دارد که باید با هم‌افزایی و همفکری و با حضور امام‌جمعه پردیسان که خودشان راهنمای این عرصه هستند پایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: در تمام کشور این نقشه طراحی شده و تمام نظریه‌های مختلف دیده شده است و امیدواریم یک نگاه در کشور محقق شود.

 

جوان‌گرایی و اعتنای به جوانان باید مورد توجه ما باشد

 

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی با اشاره به اینکه جوان‌گرایی و اعتنای به جوانان باید مورد توجه ما باشد و رهبری در گام دوم بارها بر آن تأکید کردند، گفت: در سازمان تبلیغات یک حرکت محوری آغاز شده است و در انتصابات ظهور و بروز کرده است اما تنها در انتصاب نباید باشد و باید جوانان در وسط میدان نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: اول این که جوانان باید با تمام سختی‌ها زیر بار مسئولیت بروند و دوم اینکه مردم و بزرگان به جوانان اعتماد کنند و کژی‌ها و کاستی‌ها را نادیده بگیرند و از جوانان حمایت کنند تا آنها نقش اساسی خود را ایفا کنند.

 

اگر به نهاد خانواده خدشه وارد شود دیگر چیزی قابل جبران نیست

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین مسائل ما مسئله خانواده است گفت: مقام معظم رهبری بارها به‌صورت ویژه به خانواده، آسیب‌هایی که گرفتارش است و ضربه‌هایی که دشمن به خانواده وارد می‌کند، تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر به این نهاد عزیز خدشه وارد شود دیگر چیزی قابل جبران نیست گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دنیا و جریان استکبار به‌واسطه ضربه زدن به خانواده به‌شدت نسبت به آسیب‌ها پیشرو بوده و فتنه ایجاد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی گفت: ما معتقدیم که باید خانواده به عنوان نهاد محوری مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا زنان مهم‌ترین نقش را در نهاد خانواده‌دارند و اگر نسبت به مسائل زنان دقت و توجه نکنیم آسیب‌هایش سنگین خواهد بود.

 

مرکز خانواده در سازمان تبلیغات طراحی شده است

 

وی با بیان اینکه مرکز خانواده در سازمان تبلیغات طراحی شده است، گفت: در دوره جدید در سازمان تبلیغات زنان هم نسبت به خودشان و هم نقشی که می‌توانند ایفا کنند مورد توجه هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم گفت: امیدواریم با توجه به خانواده و محوریت مسجد و حضور جوانان و مردمی شدن تبلیغ و توجه به جوانانی که در صحنه حضور پیدا می‌کنند این گام‌ها را محکم برداریم.

 

دفتر تبلیغات اسلامی در پردیسان راه‌اندازی می‌شود

 

وی گفت: در تلاشیم که دفتر سازمان تبلیغات را در پردیسان فعال کنیم تا بتوانیم برخی از مسائل و مشکلات را در منطقه بررسی و فعال کرده و مشکلات را حل کنیم و خدا را شاکریم که این عرصه و حضور را برای همه ما فراهم کرده است.

 انتهای پیام/313/30

 

 

2 پاسخ

  1. Methods Randomized controlled study on 70 COVID 19 patients 48 mild moderate, 11 severe, and 11 critical patients treated with 200ug kg PO of Ivermectin per day for 2 3 days along with 100mg PO doxycycline twice per day for 5 10 days plus standard therapy; the second arm is 70 COVID 19 patients 48 mild moderate and 22 severe and zero critical patients on standard therapy buy cialis generic Includes only 619 patients who ovulated

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.