05:45

1403/02/07

رییس مرکز بهداشت قم: چهار تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف در ایام نوروز توقیف شد

رییس مرکز بهداشت قم گفت: با آغاز کشیک نوروزی تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه چهار هزار و ۱۳۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در این استان توقیف و یا در محل معدوم شده است. 

به گزارش شهرپردیسان، سیامک محبی در گفت‌وگویی افزود: تعداد ۹ هزار و ۵۶۷ مورد نظارت بهداشتی توسط بازرسان مرکز بهداشت و ۳۷۴ مورد نظارت در قالب تیم های مشترک با اصناف، تعزیرات و سازمان صمت انجام شده است.

وی ادامه داد: این نظارت‌ها منجر به صدور یکهزار و ۴۷۳ مورد اخطار تعطیلی و پلمب ۲۹ واحد صنفی متخلف شده است.

رئیس مرکز بهداشت قم  یادآور شد: در این نظارت‌ها که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ادامه داشته، چهار هزار و ۱۳۷ کیلو مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف توقیف و یا در محل معدوم شده است. 

وی با اشاره به انجام یکهزار و ۱۲۱ مورد کنترل کیفی آب شرب و ۲۷ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی از همشهریان گرامی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا  رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی موارد را با سامانه ۱۹۰ درمیان بگذارند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان مرکز بهداشت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

 محبی همچنین با اشاره به انجام ۴۸۷ مورد آزمایش پی.سی.آر در آزمایشگاه تشخیص مولکولی و رهگیری ۵۱۳ تَن از خانواده و اطرافیان افراد کرونا مثبت افزود: با انجام ۳۷۲ آزمایش سریع تشخیص کرونا از اطرافیان بیماران در طول ایام نوروز، کارکنان این معاونت موفق به شناسایی ۱۵۲ مورد بیمار جدید کرونا مثبت دیگر شده اند. 

وی از دیگر فعالیت‌های مرکز بهداشت در ایام نوروز به تعداد ۳۷۰ مورد مراقبت درمان پیشگیری از هاری، تعداد ۱۰۳ مورد آزمایش سل، هزار و ۴۶۵ مورد آزمایش‌های غربال‌گری نوزادان، ۳۲۵ مورد آزمایش پیش از ازدواج و هفت‌هزار و ۲۲۱ مورد ازمایش‌های روتین روزانه اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد پنج هزار و ۶۴۴ مورد پذیرش بیمار و ویزیت پزشک در مراکز تحت پوشش و ۴۵۶ مورد پذیرش بیمار در مراکز منتخب کرونا انجام شده، که ۱۶ مورد از موارد سرپایی در روستاها نیاز به ادامه درمان در سطوح تخصصی تر را داشت که به مراکز درمانی سطح شهر اعزام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.