00:48

1403/02/09

سانسور رسانه‌ای اربعین زیر پا گذاشتن ابتدایی‌ترین حقوق بشر است

خطیب نماز جمعه پردیسان با اشاره به سانسور حماسه اربعین حسینی در رسانه‌های جهان گفت: یک نشریه غربی به سانسور این بزرگترین و خارق‌العاده‌ترین اجتماع بشری اعتراف کرده است. یعنی این رسانه‌ها به خود اجازه می‌دهند یکی از اولین حقوق بشری که حق اطلاع است را زیر پا بگذارند. اما این حرکت عظیم بایکوت نمی‌شود و بالاخره مجبورند به عظمت آن اعتراف کنند.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۱۷ شهریور ١٤٠٢، صبر در شدت و طلب روزی حلال را از جمله اوصاف متقین در خطبه همام دانستند و گفتند: صبر یا در برابر مصیبت است، یا در برابر معصیت است یا در برابر طاعت است. پرهیزکاران به هر سه شاخه‌ی صبر صبورند. در قرآن هم این صفت پسندیده هفتاد مرتبه ذکر شده است.

حجت الاسلام حامدی افزود: متقین فقط از راه حلال کسب روزی می‌کنند که امام صادق علیه السلام آن را به شدت سخت و مانند فرود آمدن شمشیر بر بدن انسان معرفی می‌کنند. رسول خدا کسب حلال را افضل اجزاء عبادات می‌دانند و عبادت همراه با اکل حرام را مانند بنایی توصیف می‌کنند که روی رمل و شن بنا می‌شود. کسی که از راه غیرحلال کسب مال می‌کند زاد و توشه جهنم را جمع کرده‌ است. باید در مسائل شرعی کسب حلال دقت داشته باشیم تا روزی حلال با تمام منافع وعده داده شده‌ی آن به ما برسد.

خطیب پردیسان با اشاره به سانسور حماسه اربعین حسینی در رسانه‌های جهان گفت: یک نشریه غربی به سانسور این بزرگترین و خارق‌العاده‌ترین اجتماع بشری اعتراف کرده است. یعنی این رسانه‌ها به خود اجازه می‌دهند یکی از اولین حقوق بشری که حق اطلاع است را زیر پا بگذارند. اما این حرکت عظیم بایکوت نمی‌شود و بالاخره مجبورند به عظمت آن اعتراف کنند.

امام جمعه پردیسان با محکومیت اقدام دولت فرانسه در ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس گفت: مقامات این کشور مدعی آزادی و حق انتخاب برای همه هستند اما به بهانه‌های مختلف مسلمانان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. فرانسه یک نمونه از استانداردهای دوگانه‌ی غرب است. ببینید در بحث حجاب چه ماجرایی را در کشور ما رقم زدند. قرآن‌سوزی را نماد آزادی و حجاب را نماد محدودیت می‌دانند. مگر اینها به کسی اجازه اظهار نظر در مسائلی مثل هولوکاست یا جنگ اوکراین را می‌دهند؟ حنای این مدعیان دروغین حقوق بشر پیش کسی رنگ ندارد.

وی با محکومیت تحویل دادن تسلیحات حاوی اورانیوم به اوکراین از سوی آمریکایی‌ها گفت: این سلاح‌ها آثار مخرب در حوزه‌های سلامت، محیط زیست و محصولات کشاورزی دارد، اما هیچ خبر و صدایی از نهادهای حقوق بشری در این خصوص شنیده نمی‌شود. ما با شعار مرگ بر آمریکا انزجار خود را از این حرکت اعلام می‌کنیم.

خطیب جمعه پردیسان با تشریح برخی ابعاد جنایت حکومت پهلوی در قیام ۱۷ شهریور گفت: روزنامه لوموند می‌گوید رژیم پهلوی از سربازان اسرائیلی در کشتار ۱۷ شهریور ۵۷ استفاده کرده است. این روزنامه اعلام می‌کند که رژیم شاه برای وصل کردن انقلاب اسلامی به بیگانگان دروغ‌پردازی می‌کرد و اذعان دارد که مردم در انقلاب حضور پررنگ داشتند. برخی علما از ترس کشتار با حضور مردم مخالف بودند اما امام تأکید داشتند که مردم باید حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.