00:36

1403/02/14

طرح «زندگی با آیه‌ها» در قم اجرایی می شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از اجرای طرح طرح «زندگی با آیه‌ها» در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر پردیسان، حجت‌الاسلام رسول ابوالقاسمی امروز در نشست خبری اجرای طرح «مسطورا» زندگی با آیه‌ها که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه قرآن بهترین پاسخ دهنده به بشر بوده است، اظهار کرد: چگونگی استفاده از آیات و رواج آن در جامعه بسیار مهم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره گفتمان سازی قرآن، جلسات متعددی با کارشناسان و نهادهای مربوطه برگزار شد و ماحصل ای جلسات طرحی با عنوان زندگی با آیات شد.

وی با بیان اینکه در در این طرح، ۱۵۰ آیه محوری و گفتمانی در طول سه سال در بین مردم منتشر می‌شود، تصریح کرد: این طرح از ابتدای ماه رمضان که ماه بهار قرآن است با ۳۰ آیه شروع می‌شود.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه سال اول این طرح با نام مسطورا فعالیت می‌کند، اضافه کرد: مسطور به معنای سطر به سطر است و بر اساس این طرح سطر به سطر با آیات قرآن زندگی می‌شود.

وی بیان کرد: سیر محتوایی و پشتیبانی این طرح بر اساس کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» رهبر معظم انقلاب است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: کتابچه با نام مسطورا نیز تهیه و توضیع شده است و علاقه‌مندان نیز می‌توانند pdf آن را از سایت زندگی با آیه‌ها دریافت کنند همچنین محتوای مکتوب، تصویری، موشن‌ها و… مربوط به آیات برای سنین و گروه های مختلف نیز در سایت قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: تبلیغات محیطی این طرح از امروز در ۱۸ نقطه از شهر آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح به صورت ملی است اما هر استان سرشماری مخصوص خود را دارد و شهروندان قمی می‌توانند با ارسال عدد پنج به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۸۸ در این طرح شرکت کنند همچنین پاسخ مسابقات روزانه ماه رمضان نیز باید به این سرشماره ارسال شود.

وی عنوان کرد: مردم غزه نشان دادند که در اوج سختی ها قرآن می‌خوانند و دنیا متوجه شد که محور مقاومت با اتکای به قرآن ایستاده است.

ابوالقاسمی با اشاره به هم افزایی و هماهنگی نهادها و سازمان های مختلف استان قم برای اجرای این طرح گفت: این طرح عنوان سازمانی ندارد و ما پای سفره قرآن هستیم و هر مجموعه‌ای می‌تواند از تولیدات آن با نام و نشان خودش استفاده کند.

وی گفت: هدف ما در این طرح این است که در طول سه سال نیمی از مردم قم این آیات را ببینند و بفهمند و برای تحقق این هدف نیاز است که حداقل ۱۰ درصد مردم کنش‌گر و مروج این طرح باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.