16:28

1403/02/08

عدم رعایت نکات بهداشتی باعث تعطیلی یکی از شعب بانک‌های قم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی بانکهای استان با وجود تأکیدات مداوم مسئولان حوزه بهداشت و درمان باز هم برای شهروندان مشکل آفرین است.

به گزارش شهرپردیسان، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، در گفت و گویی از تعطیلی یکی از شعب بانکهای سطح شهر در روز گذشته بعلت عدم رعایت فاصله گذاری و حضور شاغلین مبتلا بدون طی نمودن دوره قرنطینه توسط بازرسان مرکز بهداشت خبر داد و اظهار کرد: ضرورت اجرای دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بانک‌ها و برخی از ادارات و سازمانها که چرخ اقتصاد آنها با مشارکت مردم می‌چرخد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به این مقررات که جانِ پرسنل و مردم را تهدید کند، جبران ناپذیر بوده و مدیرانی که با تخطی از خط قرمزها عبور می کنند باید پاسخگوی جامعه باشند.

محبی با اشاره به مشاهدات بازرسین بهداشتی از بانک ها و ادارات سطح شهر گفت: شیوه نامه های بهداشتی تا حدی میان کارکنان و مردم رعایت می شود، اما در بین مشتریان بانک ها و ادارات، مراجعه کنندگان بدون ماسک هم دیده می شود.

وی تصریح کرد: مطابق با دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی ادارات، سازمانها، دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها که با مردم، ارتباط مستقیم دارند باید با جدیت، اجرا شود.

محبی گفت: مدیران دستگاه های دولتی موظف به اجرای مواردی همچون استفاده از ماسک، مواد ضد عفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی در بین پرسنل و مراجعان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: هر فرد اعم از کارمند یا ارباب رجوع، چنانچه بدون ماسک در مکان اداری، سازمان، بانک و … حضور داشته باشد، ممکن است عامل انتقال بیماری کرونا شود لذا هیچ توجیهی برای عدم استفاده از ماسک، قابل قبول نیست.

همشهریان در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند با تماس با  سامانه 190 (سامانه پاسخگویی شکایات بهداشتی وزارت بهداشت) تخلف بهداشتی مشاهده شده را گزارش نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.