12:57

1403/02/13

مترو از احتیاجات ضروری پردیسان است /زمین را آزاد کنید تا مردم خودشان مشکل مسکن را حل کنند

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسئولان استانی در خصوص زمین‌های اختصاص داده شده به نهضت ملی مسکن گفت: در استان یک عقب‌افتادگی در بحث مسکن مشهود است. از اول هم شروع به آپارتمان‌سازی کردند و مناسب‌ترین زمین را در اراضی ۵۶۰ هکتاری برای آپارتمان‌سازی اختصاص دادند اما برای متقاضیان ویلایی در طایقان و کهک و قنوات زمین اختصاص داده‌اند. این حرف چه توجیهی دارد؟ وعده‌های داده‌شده کجا رفت؟ بنا بود وضعیت اراضی ۵۶۰ هکتاری از وضعیت پردیسان بهتر باشد. در ۵۷۰ هکتار سابق وقتی همه از مشکلات شهرسازی و فرهنگی و اجتماعی صدایشان بلند است، چگونه توقع داریم مشکلات شهر جدید از پردیسان کمتر باشد؟

 

وی با بیان اینکه مترو از احتیاجات ضروری پردیسان است هشدار داد: زمزمه‌هایی شنیده میشود که نیازی به فاز دوم مترو که برای پردیسان طراحی شده است نیست! گل بود به سبزه هم آراسته شد. همین الان هم در رفت و آمد مشکل داریم. مترو هم نباشد، جمعیت ۱۰۰ هزار نفری هم قرار است اضافه شود در آینده ما مشکل خواهیم داشت.

 

امام جمعه پردیسان افزود: میگویند اگر به قمی‌ها زمین بدهیم خانه بسازند شهر بزرگ میشود! خب بزرگ بشود. زمانی که با ایجاد کارخانه‌ها در شهر علم و اجتهاد، جمعیت مهاجر از سراسر کشور را وارد قم کردید و سیل جمعیت از کل کشور راه انداختید به این فکر نبودید؟ نتیجه این تصمیمات این بود که وضعیت فرهنگی و مشکلاتی در قم ایجاد شد که بعضاً حتی قابل طرح در تریبون نیست. حال آیا بچه قم باید برود بیرون از قم ساکن شود؟ این نتیجه تصمیمات غلط سالیان گذشته شماست‌.

 

حجت الاسلام حامدی با هشدار نسبت به وضعیت مستأجران در فصل پیش رو گفت: به مردم زمین بدهید تا خودشان تکلیف خودشان را روشن کنند. رفته رفته وضعیت بدتر میشود. حتی بعضی مسئولین میگویند نیاز به مطالعات بیشتر است! مردم گرفتارند. دو سال گذشت. مطالعه تا کی؟ اجاره و قیمت خانه بیداد میکند.

 

امام جمعه پردیسان تأکید کرد: توقع ما از دولت آقای رئیسی این است که در بحث تیم اقتصادی تجدید نظر کند. این انتظار مردم است. نمیدانیم چرا آقای رئیسی در تیم اقتصادی خود تجدید نظر نمیکند. در بحث ارز، خودرو، مسکن، گرانی همچنان همان راه‌ها و ریل‌ها برقرار است. باید تجدید نظری بکنند تا این مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود.

 

وی با گرامیداشت سالروز تخریب قبور ائمه در بقیع از مسئولان خواست در مذاکرات جاری برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی، موضوع بازسازی قبرستان بقیع را مطالبه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.