23:24

1403/02/07

محدودیت و ممنوعیت ترافیکی نیمه شعبان در قم اعلام شد

رئیس پلیس راهور استان قم محدودیت و ممنوعیت ترافیکی نیمه شعبان در قم را اعلام کرد.

به گزارش شهرپردیسان، “غلامرضا صدفی” اظهارداشت: با توجه به حضور گسترده مشتاقان حضرت ولی عصر (عج) در سالروز میلاد با سعادت آن حضرت از سراسر کشور و تردد انواع وسایل نقلیه در استان، به منظور تسهیل در امر عبور و مرور به ویژه مسجد مقدس جمکران محدودیت ترافیکی به شرح ذیل به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: ورود کلیه اتوبوس های خارج از شهری به معابر شهر قم ممنوعیت کامل دارد و پارک سوارشمالی به جهت توقف اتوبوس های بین شهری در نظر گرفته شده است و مسافران ازطریق حمل ونقل عمومی سوریس دهی خواهند شد.

رئیس پلیس راهور استان قم ادامه داد: از ابتدای دور برگردان بعد از بلوار سمیه واقع دربلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران از روز پنج شنبه  تاپایان روز جمعه محدودیت اعمال و باند غربی(به سمت مسجدجمکران) فقط به تردد عابران پیاده اختصاص داده شده و در باند کندرو مسیر رفت به مسجد مقدس جمکران به ایستگاه های صلواتی اختصاص داده شده است.

صدفی افزود: باند شرقی بلوار پیامبر اعظم(ص) از سمت مسجد مقدس جمکران به طرف حرم مطهر به صورت دوطرفه و به صورت ویژه جهت تردد وسایل نقلیه عمومی و امدادی اختصاص داده شده است و مسیر حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی از سمت میدان بسیج، خیابان معلم شرقی، بلوار پیامبر اعظم و میدان آل یاسین و بالعکس این سرویس انجام خواهدشد، اما موضوعی که حائز اهمیت است اینکه مسیر بلوار پیامبر اعظم فقط به عابرین پیاده و حمل و نقل عمومی و امدادی اختصاص داده شده و پارکینگ برای توقف وسایل نقلیه شخصی در نظر گرفته  نشده است.

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد دارند با وسایل نقلیه شخصی وارد محدوده مسجد مقدس جمکران شوند از 3 طریق این دسترسی ها امکان دارد.

وی افزود: مسیر اول از سمت کمربند امام علی (ع)، بلوار خلیج فارس و بلوار انتظار به سمت  میدان ناجی و میدان انتظار و و پارکینگ های این محدوده هدایت می شوند؛ مسیردوم  از سمت میدان مرجعیت به سمت بلوارشهید کبیری و قبل از زیر گذر سمت راست، پارکینگ انسجام درنظر گرفته شده است. که ازاین محل بصورت پیاده یا با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مردم عزیز می توانند به سمت مسجد مقدس جمکران و میدان آل یاسین ادامه مسیر دهند و مسیرسوم ازسمت بلوارآیت ا…بروجردی بسمت خیابان ظهوروتوقف دردرپارکینگ های ناظم زاده ووخضرنبی وپارکینگ آقتاب درنظرگرفته شده است.وهمچنین مسافرین عزیزکه ازسمت جاده قدیم اصفهان،واراک واردشهرقم می شوند به بلوارالغدیر،وپل شهیدحجی وبلوارایت الله بروجردی وخیابان ظهورودرنهایت مسجدجمکران هدایت می شوند.

صدفی گفت: توقف کلیه وسایل نقلیه شخصی در اطراف رینگ مسجد مقدس جمکران تا شعاع 800 متری ممنوع بوده و این محدودیت ها شامل موتورسیکلت سواران هم خواهد شد، در ضمن  پارکینگ شماره 3 مسجد مقدس جمکران به اتوبوس بیرون از شهری اختصاص داده شده و در صورت تکمیل ظرفیت از پارکینگ یاوران مهدی هم به عنوان پارکینگ کمکی استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان قم تصریح کرد: در سطح شهر قم و بخش مرکزی و اطراف حرم مطهرمحدودیت ترافیکی اعمال نمی شود مگر به سبب  شرایط معابر، به صورت مقطعی و موقت اعمال خواهد شد و توصیه ما به شهروندان عزیز قمی وهمچنین  مسافرین محترم که قصد مسافرت به شهر قم را دارند این است که ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به تابلوهای راهنمای مسیر و اطلاعیه ها و بروشورهایی که توسط مبادی ذی ربط منتشر می گردد توجه داشته باشند و همچنین تذکرات ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در محدوده اجرای طرح، توجه ویژه داشته و در صورت امکان، از ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند و باتوجه به اینکه شب نیمه شعبان مصادف با پنج شنبه آخر سال است لذا توصیه می شود که زیارت اهل قبور از ابتدای صبح صورت گیرد مخصوصاً در قبرستان بقیع که در مسیر مسجد مقدس جمکران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.