00:54

1403/02/15

مدیرکل راه و شهرسازی قم: ۳۶۶ واحد مسکن مهر در قم باقی‌مانده است

شهرپردیسان/ مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تعداد ۳۶۶ واحد از تعهد استان در خصوص طرح مسکن مهر باقی‌مانده که از این تعداد ۲۲۴ واحد در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرپردیسان، حسن صبوری روز سه‌شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان قم گفت: از این تعداد ۱۴۲ واحد دارای پرونده قضایی است.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای دارای پرونده قضایی نیز  در حال اتمام است و امیدواریم با پایان یافتن احداث این واحدها، پرونده مسکن مهر در استان جمع شود.  

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل واحدهای مسکن مهر تعهد شده در استان قم، ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد است که تاکنون ۴۳ هزار و ۱۳۸ واحد آن افتتاح‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: تعداد واحدهای تعهد شده در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در این استان، ۲ هزار و ۲۰۸ واحد و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۴۱ هزار و ۲۹۶ واحد است.   

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری منطقه پردیسان مربوط به شرکت بازآفرینی شهری ایران است که باید پشتوانه بافت فرسوده قم قرار بگیرد.

وی افزود: سیاستی که در این زمینه وجود دارد این است که این اراضی به‌صورت خام، یعنی زمین واگذار نشود و ساخت‌وساز صورت بگیرد، ارزش‌افزوده پیدا کند و سپس پشتوانه احیای بافت فرسوده قرار بگیرد.

صبوری گفت: اجرا و آماده‌سازی این ۲ قطعه زمین مانند تاسیسات، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت برعهده شهرداری قم است و طرح‌های مسکن به‌منظور افزایش ارزش‌افزوده آن، در این اراضی اجرا خواهد شد.

در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

۲ اراضی ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری در شهرک پردیسان به‌منظور پشتیبانی از احیای بافت فرسوده و مناطق خارج از طرح شهر قم در نظر گرفته‌شده که اقدام مناسبی برای توسعه در بافت‌های تاریخی و فرسوده شهری است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

همچنین هادی کریمی اصل سرپرست اداره کل بهزیستی قم در این جلسه، بر لزوم داشتن پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی و نیز توجه به زیبایی شهر و نشاط اجتماعی شهروندان در اجرای طرح‌ها تاکید کرد.

در این جلسه گزارشی اجمالی از اقدام‌های صورت گرفته در زمینه مسکن مهر استان، طرح اقدام ملی مسکن کلان‌شهر قم و همچنین طرح‌های مشارکتی و پیمانی سال جاری در این استان ارائه شد و در این موارد بحث و بررسی صورت گرفت و مسئولان و کارشناسان دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

جلسه مذکور به ریاست محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با حضور اعضای شورای تامین مسکن استان قم برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.