19:36

1403/02/07

مردم قم روز نیمه شعبان با خودرو شخصی به طرف جمکران تردد نکنند/آمادگی 200 موکب برای خدمت رسانی به زائران

رئیس ستاد جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران گفت: مردم قم روز نیمه شعبان با وسیله نقلیه شخصی به طرف مسجد مقدس جمکران تردد نکنند و اجازه دهند تا پارکینگ های اطراف حرم به زائران اختصاص داده شود.

به گزارش شهرپردیسان، نشست خبری جشن های نیمه شعبان جمکران با حضور ابراهیم صدوقی رئیس ستاد جشن های نیمه شعبان، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

ابراهیم صدوقی در این جلسه اظهار کرد: روز نیمه شعبان پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که میلیون ها زائر به قم سفر می‌کنند به همین علت از مردم عزیز قم تقاضا داریم شرایط را درک کنند و با وسایل نقلیه شخصی به طرف مسجد مقدس جمکران در روز های چهاردهم و پانزدهم نیمه شعبان سفر نکنند.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار پارکینگ برای مسافرین اختصاص داده شده است، سیاست‌های استان امسال تاکید بر این دارد که زائرین تا نزدیک‌ترین پارکینگ اطراف مسجد تردد کنند و با همکاری پلیس راهور، بسیج و نیروی انتظامی امنیت پارکینگ‌ها تامین می‌شود.

رئیس ستاد جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران ادامه داد: با همکاری همه دستگاه‌های اداری و خدماتی مانند دانشگاه علوم‌پزشکی، آتش‌نشانی و اداره میراث‌فرهنگی در دو روز همه ظرفیت ها آماده خدمت رسانی به زائرین امام زمان (عج) هستند.

صدوقی تصریح کرد: جلسات ستاد استانی نیمه شعبان ۷۵ مصوبه را برای خدمات رسانی به زائرین تصویب کرده که همه دستگاه‌های اداری استان قم موظف به انجام آن هستند که بحث اسکان همچنان از مهم‌ترین دغدغه‌های ما برای این ایام است.

وی افزود: دو شبستان به متراژ ۶ هزار متر برای اسکان بانوان و شبستان کربلا برای اسکان آقایان در نظر گرفته شده است، مراسم جشن نیمه شعبان نیز اگر هوا بارانی نباشد در صحن ۴۰ هزار متری مهدوی برگزار خواهد شد.

صدوقی در رابطه با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی خاطر نشان کرد: با هماهنگی مسجد مقدس جمکران و هلال احمر حدود ۶ هزار خادم آقا و خانم در قالب دو کمیته امر به معروف و سلامت ساماندهی شده‌اند و دستور العمل‌های بهداشتی با توجه به ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان بیش از گذشته پیگیری و رعایت خواهد شد.

رئیس ستاد جشن‌های نیمه‌شعبان مسجدمقدس جمکران با توجه به تعداد موکب‌ها گفت: در بلوار پیامبر‌ اعظم (ص) و حد فاصله حرم تا حرم حدود ۲۰۰ موکب آماده خدمت رسانی به زائرین خواهند بود، و شرایط پیاده روی و تردد عابرین با همکاری دستگاه‌ها آماده خواهد شد.

وی درباره مسائل امنیتی زائرین بیان کرد: با توجه به اینکه جشن نیمه‌شعبان امسال بسیار شلوغ خواهد بود، تدابیر امنیتی موثری در نظر گرفته شده، با همکاری سپاه، بسیج و نیروی‌انتظامی مانع گذاری ها انجام شده است و همه شرایط تحت کنترل نیرو‌های پشتیبانی خواهند بود.

وی در رابطه با پویش قربانی برای سلامتی امام‌زمان(عج) اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام‌معظم رهبری در رابطه با کمک مومنانه، سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار بسته گوشت گرم میان نیازمندان توزیع شد، امسال نیز پویش قربانی برای سلامتی امام زمان (عج) برگزار خواهد شد.

صدوقی در پایان گفت: در سال ۹۸ به دلیل اینکه جشن نیمه‌شعبان بسیار باشکوه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد و حدود ۴ میلیون نفر در این جشن شرکت کردند، این همایش با عنوان‌‌«بزرگترین اجتماع مهدوی جهان» با همکاری اداره میراث‌فرهنگی به ثبت ملی رسید و در تلاش هستیم این همایش بزرگ را در یونسکو ثبت جهانی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.