02:22

1403/02/08

معاون هماهنگی امور عمرانی مطرح کرد: برنامه‌های عمرانی استانداری در پردیسان

به گزارش شهرپردیسان به نقل از استانداری قم، ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این‌که بیشترین مصوبه سفر هیئت دولت در حوزه مسکن با ۱۸ طرح است، افزود: در حوزه جاده ۱۳ مصوبه، سلامت ۱۰، آموزش عالی و پژوهش ۱۰ مصوبه، آسیب‌های اجتماعی ۸، اشتغال ۷، آب ۴ و شرکت‌های دانش‌بنیان ۲ مصوبه تصویب شده است.
وی با اشاره به این‌که ۵۵ میلیارد تومان تعهد وزارت نفت صورت‌جلسه شده است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم بتوانیم با تعامل با وزارت نفت از ظرفیت سه طرح دیگر از جمله تقاطع غیرهمسطح پردیسان کهک با برآورد ۴۰۰ میلیارد تومان، ادامه خیابان عماریاسر به محور کاشان و منوریل اجرایی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی اضافه کرد: بخشی از زمین برای احداث واحدهای طرح ملی مسکن در شهرک پردیسان و بخشی نیز در ۵۶۰ هکتاری تأمین شده است که ظرفیت گنجایش ۵۰ هزار نفر را دارد.
معتمدی ادامه داد: با توجه به ثبت‌نام ۱۳۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن، برای ساخت مابقی واحدها نیز باید به دنبال شهرکی در نزدیک قم باشیم.
معاون استاندار قم افزود: ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن نیز در حال احداث واحدهای مسکونی در ورودی شهرک پردیسان هستند که پیش‌بینی می‌شود هر ۶ ماه بیش از سه هزار واحد تحویل متقاضیان شود؛ تا پایان شهریورماه امسال نیز پنج هزار واحد در پردیسان تحویل خواهد شد.
وی گفت: چند بانده کردن محور پردیسان- کهک، تأمین مالی اجرایی طرح آزادراه شهید سلیمانی (آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد) و اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور قم- آوه از دیگر مصوبات است.
معاون هماهنگی امور عمرانی با بیان این‌که در حوزه آب و فاضلاب به شدت مشکل داریم، گفت: در حالی‌که به‌طور متوسط شبکه فاضلاب در کلانشهرهای کشور ۶۰ درصد است، در استان قم ۴۱ درصد می‌باشد لذا برای شبکه فاضلاب باید تمام قد وقت بگذاریم و پیگیری کنیم تا به هر نحوی تکمیل شود.
وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب از ضروری‌ترین طرح‌هایی است که باید توسعه یابد، زیرا در بدترین شرایط آبی قرار داریم و متأسفانه دست‌اندازی به آب شرب نیز در استان قم زیاد است.
معتمدی با اشاره به این‌که کیفیت آب در استان قم به دلیل نبود شبکه مناسب مطلوب نیست، اضافه کرد: آب شرب مناطقی از شهر با کیفیت مطلوب و مناطقی نیز با کیفیت پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.