02:41

1403/02/08

نرخ‌ جدید کرایه درون‌شهری اتوبوس‌رانی قم مشخص شد

سرپرست اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به نرخ گذاری جدید کرایه اتوبوس درون شهری قم گفت: پرداخت کرایه با قم‌کارت ۱۵ هزار ریال و به‌صورت نقدی ۳۰ هزار ریال و همچنین کرایه رینگ طلایی اطراف حرم حضرت معصومه(س) با قم‌کارت پنج‌هزار ریال و به‌ شکل نقدی ۱۰ هزار ریال است.

به‌گزارش شهرپردیسان، محمدصادق زمانی در گفت و گویی با اشاره به تصویب نرخ کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری توسط کمیته انطباق فرمانداری اظهار داشت: بعد از مصوبه شورای اسلامی شهر و تصویب در کمیته انطباق فرمانداری قم، کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری از هجدهم فروردین‌ماه جاری تغییر کرد.

وی میزان کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری در همه خطوط را با قم‌کارت مبلغ ۱۵ هزار ریال دانست و تصریح کرد: به‌منظور تشویق شهروندان به استفاده از قم‌کارت، پرداخت کرایه به‌صورت نقدی ۳۰ هزار ریال است.

سرپرست اتوبوس‌رانی قم ادامه داد: کرایه اتوبوس در رینگ طلایی که در هسته مرکزی شهر وجود داشته و تمامی خطوط به آن متصل می‌شوند نیز پنج هزار ریال نرخ‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه رینگ طلایی بین پایانه‌های زمزم، شهید مطهری و شهید منتظری به‌صورت دائم در حرکت است، تصریح کرد: این رینگ در مسیرهای میدان شهید مطهری، سه‌راه بازار، عمار یاسر، چهار راه شهدا، پل حجتیه و خیابان اراک به‌صورت مستمر در حال جابه‌جایی مسافران خطوط دیگر خواهد بود که نرخ این اتوبوس‌ها به‌صورت نقدی۱۰ هزار ریال می‌باشد.

زمانی با درخواست از شهروندان برای تهیه قم‌کارت برای پرداخت کرایه‌های اتوبوس یادآور شد: تمامی اتوبوس‌ها مجهز به دستگاه‌های کارت‌خوان هستند.

وی تعامل و همکاری با آموزش‌وپرورش در زمینه تامین قم‌کارت برای استفاده دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، ایستگاه‌های نزدیک مدارس برای تهیه و شارژ قم‌کارت با تخفیف آماده‌سازی شده‌اند و محصلان و فرهنگیان می‌توانند به‌منظور کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر از اتوبوس استفاده کنند.

قم دارای ۴۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری است که ۱۷۰ دستگاه در مدار فعالیت قرار دارد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.