13:03

1403/02/13

نسلی که امام(ره) و رهبری در دفاع مقدس تربیت کردند باعث شکل گرفتن جبهه مقاومت شد

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی بیان کرد: نسلی که امام و رهبری در دفاع مقدس تربیت کردند در دفاع از حرم شکل گرفت و باعث شکل گرفتن جبهه مقاومت شد که تو دهنی بزرگی به اسرائیل زد.

به گزارش شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی در نشست «تبیین دستاوردهای جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی» که امشب در مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام پردیسان قم برگزار شد با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی و مدیریت پیامبر اکرم(ص) گفت: رهبری نبی اکرم(ص)، قرآن کریم و اهل بیت (ع) عوامل گسترش اسلام بودند به طوری که در کمتر از 30 سال تمدن‌های بزرگ جهان منفعل شدند.

وی ادامه داد: هجرت امیرالمؤمنین (ع) از مدینه به عراق و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران باعث تشکیل دو کانون تمدنی شد و می‌توان گفت جبهه مقاومت نتیجه هجرت‌های این دو امام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مسئله‌ای که در دنیا مطرح می‌شود این است که این تجربه صدر اسلام به واسطه انقلاب اسلامی تکرار شده است.

وی بیان کرد: غربی‌ها فکر نمی‌کردند انقلاب اسلامی از درون حوزه علمیه در کمتر از 3 دهه به ثمر بنشیند و باعث اضمحلال مارکسیسم شود و اضمحلال یک امپریالیسم بزرگ فکری به واسطه انقلاب اسلامی برای آنها هشدار بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی گفت: جریان‌های غربی به شدت در ایران فعال بودند ولی شاگردان امام (ره) به دانشگاه‌ها رفته و وارد یک جریان نیروسازی شدند و با این نیروسازی امام (ره) توانست مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها را کنار بزند و انقلاب به دست بچه‌های دینی بیفتد.

وی با بیان اینکه امام فرمودند فتح الفتوح انقلاب تربیت این نسل است گفت: انقلاب اسلامی نسلی را تربیت کرد که برای اولین بار کشوری که در 200 سال گذشته در هر جنگی بخشی از خاکش را از دست می‌داد در جنگی مقابل تمام دنیا حتی یک وجب خاک را از دست ندهد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مدل ولایت، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و تثبیت کرد و دفاع مقدس را در یک جنگ جهانی به ثمر رساند و برای اولین بار ایران در نانو، دانش هسته‌ای و … رشد کرد.

وی گفت: غربی‌ها فکر می‌کردند که با پیروزی انقلاب دوران قرون وسطی و حکومت کلیسا پیش می‌آید ولی دیدند که با مدل ولایت‌فقیه علم و دین و امنیت بالا رفت و استقلال تأمین شد؛ امروز مسئله این است که تمدنی به وجود آمده که همه شاخص‌های تمدنی دنیا را جابجا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی بیان کرد: نسلی که امام و رهبری در دفاع مقدس تربیت کردند در دفاع از حرم شکل گرفت و باعث شکل گرفتن جبهه مقاومت شد که تو دهنی بزرگی به اسرائیل زد.

وی گفت: اسرائیل وقتی کسی جلویش را نمی‌گرفت قصد داشت نیل تا فرات را بگیرد ولی مدل امام و حزب‌الله بود که جلویش را گرفت؛ حرکتی که انقلاب رهبری کرد دارد مسیرش را به جلو می‌برد و ایران، عراق، سوریه و لبنان را نجات داد و الان دارد فلسطین را نجات می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرکت انقلاب ضابطه‌ای دارد که به حرکت امام حسین(ع) مربوط می‌شود گفت: کسی فکر نمی‌کرد حادثه جان‌گداز کربلا و کودک کشی و اسارت اهل‌البیت(ع) پیروز شود ولی نگاهی که امام و رهبری به وجود آوردند همان نگاه امام حسین(ع) است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک تمدن با اقتدار معنوی ولایت به وجود آورد و این اقتدار معنوی،ولایت فقط بر شیعه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی گفت: کسی باور نمی کرد با وجود موانع بسیار، جوانان غزه این موانع را رد کنند و ارتش مدعی اسرائیل را شکستی دهند که غیر قابل ترمیم است.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب به وسیله بچه‌هایش نقاب را از چهره اسرائیل برداشت کاری که امام حسین (ع) با بنی امیه کرد؛ مسئله قبول اسرائیل و ارتباط با آن تمام شده بود و جهان غرب و اسلام راه‌اندازی سفارت را تمام کرده بودند ولی این حرکت فلسطینان باعث شد کسی جرئت ندارد بگوید با اسرائیل هستیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: حرکت انقلاب اسلامی مدل حکومت با محوریت ولایت ارائه کرد که نسل‌ها را یکی بعد از دیگری تربیت می‌کند به طوری که نسل‌های بعدی قوی‌تر هستند و دشمنان به همین دلیل است که نسل‌کشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حوزه وظیفه سنگینی بر دوش دارد تصریح کرد: حوزه باید با روشنگری و ارائه اسناد و همچنین تحقیق و تحلیل عمیق تاریخی، نگاه غربی‌ها را بیان کرد و اگر ما این کار را نکنیم دشمنانی که نفوذ کرده‌اند این کار را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.