00:28

1403/02/08

۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی در قم پرداخت می‌شود

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه شرایط جذب بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات این صندوق در قم فراهم است، گفت: در سه ماه نخست سالجاری ۲۰۰ میلیارد تومان به این استان تخصیص یافته است.

به گزارش شهرپردیسان، نعمت الله رضایی در پایان و جمع بندی سفر دو روزه به قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه اولویت پرداخت این تسهیلات برای مناطق روستایی و محروم است، افزود: سهم تسهیلات اختصاصی به قم در سه ماه نخست سالجاری در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۶.۵ برابر شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه پرداخت وام های ضروری و اشتغال آفرینی طلاب نیز در قم مورد توجه این صندوق است، اضافه کرد: منابع پرداختی این صندوق قرض الحسنه و دوره بازپرداخت آن ۵ ساله است.

وی در ادامه بیان کرد: معوقات صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات به متقاضیان روستایی و مناطق محروم کمتر از دو درصد است.

رضایی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده امسال ۱۰۰ واحد راکد و نیمه فعال کشور به همت صندوق کارآفرینی امید احیا و به مدار تولید بازخواهد گشت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: با آغاز دولت سیزدهم و در دوره جدید صندوق کارآفرینی امید علاوه بر چابک سازی فرآیندهای اداری و اجرایی، دریافت تضامین از متقاضیان خرد و روستایی به حداقل ممکن رسیده است.

رضایی اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در راستای سیاست دولت الکترونیک گام های بلندی برداشته و تا پایان تابستان سالجاری تمام فرآیندهای اداری آن الکترونیکی شده و مراجعه حضوری متقاضیان به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره به مساله شعار و ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری، گفت: در همین رابطه دفتر نوآوری و دانش بنیان صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سالجاری راه اندازی و اقدامات خود را از سرگرفته است.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در روز دوم سفر خود به قم با سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار و آیات علی رضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه و سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دیدار و گفت و گو کرد.

وی روز گذشته نیز ضمن دیدار با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از طرح گردشگری، بوم گردی و تاریخی وفایی در روستای قاضی بالا در بخش خلجستان قم بازدید بعمل آورده بود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.