06:28

1403/02/17

امام جمعه پردیسان: صبر می‌کنیم و به ظفر می‌رسیم

به گزارش شهرپردیسان، امام جمعه‌ی پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مورخ 27 دی‌ماه 1398 با اشاره به حادثه‌ی سقوط هواپیما گفتند: اخلاق این نیست که همه تحلیل می‌کنند. اهل استنباط آیت الله رئیسی است که گفت ما پرونده‌ی ویژه برای این موضوع درست کرده‌ایم. از دانش‌گاهیان و نیروهای مسلح و سیاسیون دعوت می‌کنیم تا ببینیم داستان چیست. هر کس نمی‌تواند بنشیند تحلیل کند.

وی با اشاره به شجاعت سردار حاجی‌زاده در قبول مسئولیت سقوط هواپیما گفتند: اخلاق یعنی شجاعت توأم با صداقت. کسی که به پایتخت امریکا در عراق، عین الاسد موشک زده است آمد و گفت ما مسئولیت را می‌پذیریم. النجاة فی الصدق. برکات این حرکت را خواهید دید. محبوبیت او دارد بالا می‌رود حتی اگر محاکمه بشوند او پیروز و نجات‌یافته است.

خطیب پردیسان گفت: کسی که مجرم است می‌گوید نیستم و کسی که شاید مجرم نباشد می‌گوید هستم. این مسئولیت‌پذیری سپاه پرقدرت ما را آب‌دیده می‌کند.

قوامی با برشمردن امتحانات و ابتلائات الاهی برای جامعه‌ی مؤمنین گفت: ما گرفتار چند امتحان شده‌ایم. از خوف جنگ، از نوع امنیت. دشمن برای اولین بار با ما رودررو شده است. او فهمید نایب‌هایش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این ارتقای شما در رنکینگ قدرت و سقوط اوست.

امام جمعه‌ی پردیسان با اشاره به تحقیر شدن آمریکا گفت: او هیچ جا نجنگیده است. در عراق و لیبی و … می‌زد و ساقط می‌کرد چون طرف مقابل‌اش در شرایط پروازممنوع جنگ نمی‌کرد. او اصلاً کسی را در حد این که بگوید ما با او در جنگیم نمی‌دید. چه شده که به شما می‌گوید ما با شما در جنگیم. سردار شما را می‌زند و می‌پذیرد. این نزول اوست.

وی با اشاره به شکست طرح‌های آمریکا برای براندازی گفت: هر کار کرد نشد و گفت خودم باید به صحنه بیایم. کسی که تا دیروز ابرقدرت بود، با ابرقدرت جدید امروز رودررو شده است.

خطیب پردیسان با اشاره به گلایه‌ی مردم از اوضاع آشفته‌ی اقتصادی که دولت نالایق بر آن‌ها تحمیل کرده است گفت: این آزمون جوع و گرسنگی است. خدا همه‌ی مشکلات را با هم وارد کرده است. می‌گوید این‌ها قبول می‌شوند، ما جوهره و عصاره‌ی این‌ها را می‌بینیم.

وی افزود: یک‌مرتبه سیل می‌آید و کشاورز سیستانی می‌گوید سیل تمام زحمات‌ام را به هدر داده است. این آزمون نقص اموال است. سیل گلستان و سیستان و خوزستان مصداق نقص اموال است. در کنار جنگ و سختی معیشت سیل هم می‌آید.

استاد حوزه‌ی علمیه‌ی قم خاطرنشان کرد: ما بدون امتحان نمی‌توانیم از این دنیا برویم، باید معلوم شود چه هستیم. انقلابی هستیم؟ یا فرار می‌کنیم و می‌گوییم ما که دیگر نیستیم. این سلبریتی‌ها می‌آیند با صداوسیما معروف می‌شوند، بعد که پول‌دار شدند می‌گویند ما نیستیم. ما به این‌ها بدبین هستیم ولی دیگران هم ممکن است با یک نسیم تب کنند.

امام جمعه‌ی پردیسان افزود: تا کسی بریزد، کسی دیگر می‌روید. خدا نمی‌گذارد صحنه خالی باشد. «قاسم» یک مکتب و یک فکر است. تا خدا او را گرفت قاآنی آمد و گفت کاری می‌کنم دشمن از شهید کردن قاسم پشیمان شود. امام رفت، خامنه‌ای آمد. صحنه خالی شد؟ استوار، با همان مرام و آرمان و اراده آمد.

قوامی گفت: این مواد امتحانی که همه با هم در چهل سال دوم انقلاب آمده است برای این است که اهل مقاومت و صبر در این امتحان قبول و منافقین جدا شوند. قبولی‌ها صادقین و مؤمنین هستند و مردودی‌ها منافقین و کاذبین هستند. ما صبر می‌کنیم و به ظفر می‌رسیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: صبر کنید تا از تونل عبور کنید. هرچه‌قدر هم طولانی باشد نهایت‌اش روشن است. هرگز امیدتان را از دست ندهید. این رهبر نمی‌گذارد مردم‌اش خسته شوند و بشکنند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهرپردیسان به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی پردیسان و با هدف اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات این منطقه راه اندازی شده است. خواهشمندیم با عضویت در کانال ایتای شهرپردیسان ما را در پیگیری مشکلات این منطقه همراهی کنید.